|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در آیین تکریم و معارفه مدیر امور منابع آب پاکدشت عنوان شد:

فرهنگ سازی گام اصلی اثر بخشی و پایداری طرح تعادل بخشی

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران گفت: فرهنگ سازی گام اصلی اثر بخشی و پایداری طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی به شمار می رود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "محمدرضا خانیکی" در آیین تکریم و معارفه مدیر امور منابع آب پاکدشت که با حضور  مدیر امور هماهنگی شهرستان ها و جمعی از پرسنل برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: امسال سال نسبتا خشکی را پشت سر گذاشتیم، به نحوی که میانگین بارندگی در استان تهران 249 میلی متر بوده است که در مقایسه با 323 میلی متری سال گذشته 23 درصد کاهش را نشان می دهد. میزان بارندگی پاکدشت  نیز 104 میلی متر و دشت ورامین 90 میلی متر بوده است که این میزان در مقایسه با سال آبی  گذشته کاهش 50 درصدی را نشان می دهد.

خانیکی در ادامه به اضافه برداشت کشاورزان مناطق ورامین و پاکدشت از سفره های آب زیرزمینی در پی کم بودن نزولات جوی  اشاره کرد و گفت:  برای کمک به امر مهم کشاورزی، شرکت آب منطقه ای تهران 30 میلیون متر مکعب رهاسازی آب از سد ماملو را  در بهار سال جاری انجام داده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت برداشت از منابع آب های زیرزمینی در بخش های مرکزی و جنوبی پاکدشت را  بیش از حد مجاز عنوان کرد و افزود: با افزایش روند افت سفره ها دیگر ذخیره ای در آبخوان دشت ها باقی نخواهد ماند.

خانیکی افزود: هدف از اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی کنترل افت سطح آب زیرزمینی است که بایستی به این مقوله توجهات ویژه ای شود.

وی تعداد چاه های غیر مجاز شهرستان پاکدشت را 30 حلقه ذکر کرد و خاطر نشان کرد: البته ملاک اصلی تعداد دقیق این چاه ها  بر اساس طرح آماربرداری سراسری در پایان شهریور ماه مشخص خواهد شد که در صورت  وجود چاه های بیشتر در  تهعد  پر و مسلوب المنفعه کردن آن ها باید بازنگری گردد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت، فرهنگ سازی را گام اصلی اثربخشی و پایداری طرح تعادل بخشی ذکر کرد و افزود: برنامه ای این پروژه مهم بایستی در شهرستان های پاکدشت و ورامین با همراهی ائمه جماعات و سازمان تبلیغات اسلامی  انجام شود.

خانیکی ادامه داد: مباحثی همچون اجاره بستر، اخذ سند مالکیت رودخانه ها، پیگیری و شناسایی نقاط حادثه خیز، وارد کردن پساب به بخش کشاورزی، تلاش بیشتر گروه گشت و بازرسی درجهت شناسایی چاه های غیر مجاز و جلوگیری از تخلفات حریم و بستر  رودخانه ها از جمله مواردی  است که می تواند در حوزه های عملکردی پاکدشت و ورامین به مدیریت یکپارچه منابع آب کمک فراوانی کند.

وی در پایان ضمن تقدیر از زحمات "محمد داودی" مدیر پیشین امور آب پاکدشت و معرفی " راما حبیبی " به عنوان مدیر جدید این امور خاطر نشان کرد: امیدواریم با حضور مدیر جدید این امور شاهد رشد و پویایی بیش از پیش آن باشیم.

در ادامه "محمد داودی" مدیر پیشین این امور  تعداد چاه های غیر مجاز این استان را 30 حلقه عنوان کرد و گفت: این امور می تواند به عنوان پایلوت جزء امورهایی محسوب شود که  در آن چاه غیر مجازی وجود نداشته باشد.

داودی ادامه داد: تعداد چاه ها ی مجاز این شهرستان 566 حلقه است که میزان تخلیه سالانه آن 105 میلیون متر مکعب می باشد.

وی نداشتن نگاه سیستماتیک بهره برداران آب، افزایش جمعیت  و تراکم چاه های این منطقه  را از جمله مشکلات امور پاکدشت دانست و بیان کرد:  تلاش اینجانب  به عنوان مدیر امور بر این بوده است که فرهنگ سازی  در خصوص منابع آبی را با  برگزاری نشست هایی با ائمه جماعات  و سازمان تبلیغات اسلامی به پیش ببریم.

داودی در پایان اظهار امیدواری کرد: با طرح انتقال پساب جنوب تهران به دشت های ورامین و پاکدشت بتوانیم  موضوع مهم تغذیه مصنوعی را در این شهرستان اجرایی کنیم.

همچنین " راما حبیبی" به عنوان مدیر جدید امور آب پاکدشت نیز اظهار کرد: همکاران صنعت آب با تلاش های چشمگیر خود موجب شدند تا نظر مسوولین کشور نسبت به  کمبود آب جلب شود که این امر زحمات همکاران امور را در این خصوص دو چندان می کند. بدنه کارشناسی این امور بسیار قوی است که امیدواریم در زمان مسوولیت بنده نیز  همکاری پرسنل به منظور رسیدن به اهداف عالی وزارت نیرو ادامه داشته باشد.

 گفتنی است، در پایان این مراسم حکم انتصاب "راما حبیبی" به عنوان مدیر امور آب پاکدشت، از سوی  معاون حفاظت و بهره برداری شرکت به وی اهداء شد.

کد خبر: 2521
  تاریخ خبر : 17 تیر 1397
 الهامی منش
 637
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 56
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 4,579
  • بازدید دیروز : 10,021
  • کل بازدید : 9,623,351
  • آخرین به روزرسانی : 29 فروردین 1403 11:35:33
  • شناسه IP شما : 3.144.48.135

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751