|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در راستای اجرای طرح آماربرداری سراسری دور سوم از منابع و مصارف آب استان تهران صورت گرفت:

برداشت اطلاعات بیش از 36 هزار منبع آب زیرزمینی و سطحی

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت از برداشت 36 هزار و 350 منبع آب زیرزمینی و سطحی در عملیات آماربرداری سراسری دور سوم از منابع و مصارف آب استان تهران واتمام عملیات آماربرداری تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "حسن برنا" با بیان این مطلب اظهار کرد: عملیات صحرایی آماربرداری سراسری دور سوم از منابع و مصارف آب های سطحی و زیرزمینی استان تهران از ابتدای شهریور ماه سال گذشته آغاز و تا پایان خرداد ماه سال جاری تعداد 32 هزار و 38 منبع آب زیرزمینی (چاه و قنات) و چهار هزار و 312 منبع آب سطحی (انهار،چشمه) برداشت شده است.

برنا درادامه افزود: در این پروژه تعداد 32 اکیپ آماربردار سطحی و زیرزمینی به همراه پنج سراکیپ در سطح استان در حال فعالیت می باشند و نظارت این کار نیز توسط مهندسین مشاور باتعداد 8 اکیپ آماربردار و سه سراکیپ انجام می گردد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقلیمی سال جاری وبراساس برنامه زمانبندی پروژه، از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری تجمع اکیپ های آماربردار بیشتردر ارتفاعات جهت برداشت آمار منابع آب سطحی و دوره مرطوب چشمه وقنوات بوده است، تصریح کرد: تلاش شده تا آماربرداری دوره مرطوب بیشینه تا نیمه تیرماه سال جاری اتمام وسپس کلیه اکیپ های جهت برداشت آمار موجود در سطح دشت در دشت های استان متمرکز شوند.

مدیر دفتر مطالعات شرکت همچنین اضافه کرد: در این راستا از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری با اختصاص 12 اکیپ ویژه آب های سطحی عملیات صحرایی برداشت مشخصات منابع آب سطحی در دوره مرطوب افزایش یافته و تاکنون مشخصات تعداد 3811 دهنه چشمه ،417 سردهنه نهر و84 منبع موتورپمپ سیار و ثابت برداشت  شده است.

همچنین  برنا در خصوص نظارت عالیه کارفرمایی بر عملیات آماربرداری  یادآور شد: اکیپ های آماربرداری مشاور آماربردار و ناظر به صورت سرزده و تصادفی توسط کارشناسان دفتر مطالعات پایه منابع آب در صحرا بازدید شده وعملکرد آنها مورد رصد قرار می گیرد .

وی همچنین افزود: در این راستا تذکرات و راهنمایی های لازم از طرف کارشناسان  این دفتربه مشاور آماربردار وناظر ارائه می گردد و اخیرا جهت بررسی عملکرد اکیپ های آماربردارو صحت ادوات اندازه گیری همراه آنها(مولینه ،میکرومولینه و...)علاوه بر اخذ  مجددگواهی کالیبراسیون ادوات مذکور، عملکرد کلیه ادوات اندازه گیری هر دو مشاور ناظر و آماربردار در صحرا توسط کارشناسان این دفتر بررسی شده و با نتایج حاصل از ادوات اندازه گیری موجود در دفتر مطالعات پایه منابع آب مقایسه می شود که ارزیابی انجام شده نشان از دقت بالا اکیپ های آماربردار وصحت (کالیبراسیون)بیشتر ادوات اندازه گیری همراه آنها  داشته و تنها دریک مورد که دستگاه   اندازه گیری دارای خطا بوده، استفاده دستگاه مذکور در عملیات آماربرداری ممنوع اعلام شده است.

مدیر دفتر مطالعات عدم همکاری تعدادی از مالکین منابع آب زیرزمینی و سطحی را از مهمترین مشکل  موجود در عملیات آماربرداری برشمرد و گفت:  در این راستا باهمکاری خوب انجام شده توسط دفتر حراست شرکت، کارت های شناسایی برای کلیه اکیپ های آماربردار صادر شده و در اختیار آنها قرار گرفته، ولیکن علیرغم به همراه داشتن کارت شناسایی ،اکیپهای آماربرداری در صحرا با ممانعت مالکین چاه از حضور در سر منبع مواجه می شوند که این مورد در خصوص چاه های متعلق به شرکت های آب وفاضلاب شهری وروستایی بیشتر می باشد .

برنا در ادامه سطح کارشناسان آماربرداران را خوب  ارزیابی کرد و اظهار کرد: از 32 اکیپ آماربردار بیش از 60 درصد آن ها دارای مدرک کارشناسی ارشد و مابقی دارای مدرک کارشناسی می باشند و از 8 سراکیپ نیز تعداد 25 درصد دارای مدرک دکتری، 25 درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد و مابقی کارشناسان با بیش از 30 سال سابقه در امر آماربرداری می باشند. در این دوره سعی شده در کنار نیرو های جوان دارای مدرک تحصیلی بالا از کارشناسان باپیش از 30 سال تجربه در عملیات آماربرداری استفاده گردد، تا با تلفیق دانش و تجربه شاهد یک آماربرداری با کیفیت و سطح بالا باشیم.

وی در پایان پیشرفت کار پروژه آماربرداری سراسری دور سوم از منابع و مصارف آبهای سطحی و زیرزمینی استان تهران را تا پایان خرداد ماه سال جاری بیش از 36 درصد اعلام و اظهار امیدواری کرد: با توجه به افزایش اکیپ ها و مناسب شدن شرایط جوی پیش بینی شده عملیات این دوره از آماربرداری بیشینه  تا پایان سال جاری اتمام گردد.

کد خبر: 2509
  تاریخ خبر : 11 تیر 1397
 الهامی منش
 512
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 30
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 2,634
  • بازدید دیروز : 6,862
  • کل بازدید : 9,590,184
  • آخرین به روزرسانی : 27 فروردین 1403 17:00:04
  • شناسه IP شما : 3.14.70.203

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751