|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران مطرح کرد:

نقش موثر و چشمگیر نیروهای گشت و بازرسی در حفاظت از منابع آب

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران گفت: نیروهای گشت و بازرسی امور آب در حفاظت از منابع آب نقش بسیار موثر و چشمگیری را دارا می باشند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "محمد رضا خانیکی" در آیین تکریم و معارفه مدیر جدید امور آب دماوند که در این امور برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: شرکت آب منطقه ای تهران دارای 33 گروه گشت و بازرسی است  که با توجه به ادامه روند خشکسالی در سال جدید  فعالیت های این گروه بایستی به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: در سال گذشته انسداد  1500حلقه چاه غیر مجاز در دستور کار شرکت قرار داشت که این  میزان در سال جدید به 3000 حلقه چاه  رسیده است که با  توجه به این امر  و کاهش 35 درصدی باران در سطح استان تهران  نیروهای گشت و بازرسی بایستی دقت لازم را داشته تا تعداد چاه های غیر مجاز ما افزایش پیدا نکند.

 معاون حفاظت و بهره برداری شرکت با بیان اینکه گروه های گشت و بازرسی به عنوان چشم مجموعه ی آب تهران به شمار می روند، عنوان کرد: اگر از منابع آب موجود به خوبی حفاظت نشود، شاهد بحران های زیادی در این حوزه خواهیم بود.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از  زحمات "سید حمیدرضا حسینی" مدیر پیشین امور آب دماوند و مدیر  فعلی امور آب شهرری، تصریح کرد:  این شهرستان در زمان مدیریت آقای حسینی  به اقتدار کامل خود رسیده و اقدامات حاکمیتی و هنر مدیریت خوب  ایشان به  وضوح در فرمانداری شهرستان دیده می شود.

خانیکی با تاکید بر اینکه امور آب دماوند از بدنه  و پتانسیل کارشناسی خوبی در بخش های آب زیرزمینی و سطحی برخوردار است، افزود:  این امر موجب شد که با چالش کمتری در این حوزه ها روبرو باشیم.

 وی ادامه داد: در محیط اداری این امور همچنین آراستگی و نظم خوبی همواره به چشم می خورد و این امر در رعایت تکریم ارباب رجوع  نقش بسزایی خواهد داشت.

 خانیکی تقویت نیروی انسانی این امور را  ضروری دانست و عنوان کرد: در صورت امکان با تقویت نیروی انسانی این امور انتظار می رود که  موضوع عملیاتی شدن سند کامل رودخانه ها با روند بیشتری  سرعت گیرد. 

 معاون حفاظت و بهره برداری شرکت همچنین ضمن تاکید بر انجام طرح های ساماندهی رودخانه ها در این امور ، بیان کرد: امور دماوند  همچنین در عملیاتی کردن سامانه ساماب جز امورهای پیشرو  به شمار می رود و اگر بتوانیم  با بکار گیری درست و  شایسته این سامانه از مراجعات مکرر ارباب رجوع به امور ها ی آب تابعه جلوگیری نماییم، موفقیت بزرگی برای شرکت آب منطقه ای تهران در اجرای طرح تکریم ارباب رجوع  محسوب می شود.

 خانیکی در بخش دیگری از سخنان خود  در خصوص تعهدات امورهای آب در حوزه های درآمدی و حفاظت تصریح کرد: در سال جدید برنامه کلیه امورها آب  مبنی بر کسب درآمد و سایر بخش ها مشخص و تکلیف شده است و بایستی مدیران حداکثر تلاش را در بخش هایی همچون  انسداد چاه های غیر مجاز و آزادسازی و رفع تصرفات داشته باشند.

در ادامه این مراسم، مدیر پیشین امور آب  دماوند با اشاره به اینکه  فعالیت های گوناگون و موثری با همکاری تمامی پرسنل مجموعه به ثمر نشست، عنوان کرد: در بخش آب های زیرز مینی بانک اطلاعاتی کامل و در حدود 100 فقره چاه متروکه تعیین تکلیف شد.

وی همچنین افزود: تعداد 230 کنتور هوشمند بر روی چاه های کشاورزی در طی چهار سال گذشته  خریداری و نصب شده است.

حسینی با بیان اینکه  امور آب دماوند اولین اموری محسوب می شد که سامانه ساماب و دفاتر پیشخوان دولت را  راه اندازی کرد، گفت: بر اساس  ظرفیت های قانونی ماده 45   قانون توزیع عادلانه آب این امور با تلاش کلیه پرسنل  موفق به دریافت هزینه ای بالغ بر 100 میلیون تومان از سوی  متخلفین در خصوص انسداد چاه های غیر مجاز گردید.

حسینی تعداد چاه های پر و مسلوب المنفعه در طی چهار سال مدیریت خو د را 500 حلقه عنوان و تصریح کرد: مساحت اراضی آزاد شده در طی این مدت  95 هزار متر مربع  بوده  که در جهت حفاظت از منابع آبی انجام شده است.

 وی تعداد پاسخگویی به پرونده های استعلامی امور را 1500 مورد عنوان و تصریح کرد: میزان درآمد امور آب دماوند در سال گذشته 3 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.

 حسینی همچنین ضمن آرزوی توفیق برای "منصور مردانی" مدیر جدید  امور آب دماوند،  یادآور شد: این امور در بخش برون سازمانی، حاکمیت خودر را در سطح شهرستان دماوند اثبات کرده و همکاران این مجموعه چندین بار مورد تشویق قرار گرفته اند که امیدواریم این همدلی و همکاری های بی شائبه در زمان مدیریت جدید نیز ادامه داشته باشد.

در پایان این مراسم "منصور مردانی" مدیر جدید امور آب دماوند  با بیان اینکه  مدیران شرکت هیچ انتظاری از مجموعه  به جز همدلی و صداقت نمی خواهند، اظهار امیدواری کرد: با همین روند فعلی بتوان اتفاق خوبی را در بخش حفاظت منابع آب این شهرستان رقم زد.

گفتنی است، در پایان این مراسم   حکم  سرپرستی " منصور مردانی "  از سوی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت  به وی اهداء و لوح تقدیری  نیز به " سید حمیدرضا حسینی " مدیر پیشین  امور آب دماوند و مدیر فعلی امور آب شهرری  تقدیم شد.

شایان ذکر است، در حاشیه این مراسم همچنین سالن کنفرانس و اتاق های اداری این امور با ظرفیت 30 نفر توسط معاون حفاظت و بهره برداری شرکت افتتاح شد.

کد خبر: 2415
  تاریخ خبر : 26 اردیبهشت 1397
 الهامی منش
 1802
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 63
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 8,709
  • بازدید دیروز : 9,942
  • کل بازدید : 9,637,423
  • آخرین به روزرسانی : 1 اردیبهشت 1403 12:53:00
  • شناسه IP شما : 52.14.221.113

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751