|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران عنوان کرد:

حفاظت از منابع آبی مستلزم انجام آماربرداری با دقت و صحت لازم است

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران با حضور در آغاز به کار کارگاه آموزشی و آزمون انتخابی پرسنل صحرایی آماربرداری سراسری دور سوم از منابع و مصارف آب در سطح استان تهران گفت: حفاظت از منابع آبی مستلزم انجام آماربرداری با دقت و صحت لازم است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، " محمدرضا بختیاری"  امروز(شنبه)  با بیان این مطلب اظهار کرد: اگر آماربرداری از منابع آب های سطحی و زیرزمینی استان تهران با بی دقتی و کم توجهی انجام شود، سرمایه های آبی کشور از دست می رود.

وی افزود: با انجام آماربرداری صحیح و اصولی پایه و اساس پروژه های آبی کشور از جمله طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی رقم خورده  و مانع به وجود آمدن مشکلات و تخلفات در حوزه آب استان تهران خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت با اشاره به اینکه اطلاعات آماربرداری از طریق کارشناسان این حوزه در مناطق مختلف انجام  شده و سپس در آب منطقه ای تهران و شرکت مشاور مورد جمع بندی قرار می گیرد، تصریح کرد: هر شخص در این پروژه  می بایست  به عنوان  یک ایرانی  به مسئله  آماربرداری نگاه  کند و با  تعصب  و دقت  بالا  آمار منابع  آب  در صحرا  و دفتر  را برداشت   نموده تا نتایج  این آماربرداری  نسبت به آماربرداری های  قبلی  از دقت بالاتری برخوردار باشد.

بختیاری با بیان اینکه در بحث آماربرداری از قنوات، چشمه ها، چاه ها و رودخانه ها باید وسواس لازم را به کار ببریم در حالی که این موضوع در سال های گذشته کمتر دیده شده است، خاطر نشان کرد: محاسبه بیلان کشوری و نیز حفاظت و بهره برداری از منابع آب زیرزمینی و شناسایی چاه های غیر مجاز، از جمله دستاوردهای آماربرداری سراسری از منابع و مصارف آب های سطحی و زیرزمینی است.

در ادامه این کارگاه "مهدی فروغی" معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای تهران نیز با تاکید بر کسب اطلاعات دقیق و صحیح در پروژه های آماربرداری عنوان کرد: اگر رعایت اصول فنی و مهندسی و همچنین دقت در آماربرداری حاکم باشد، اثرات آن در بهره برداری از منابع  آبی و نگاه های توسعه ای استان چشمگیر خواهد بود و منجر به تصمیم گیری های صحیح کلان می شود.

فروغی ادامه داد: کارشناسی آماربرداری می بایست در صحرا  با دقت و وسواس بالایی انجام شود و این پروژه یک حرکت بزرگ  در سطح شرکت  بوده و نگاه خیلی ها در سطح شرکت به خروجی این پروژه مهم می باشد.

وی با توجه  به اینکه  حدود 20 درصد جمعیت  کشور  در استان  تهران  واقع  شده است، تاکید کرد: آمار صحیح  نقش  مهمی در  تصمیم گیری  تامین  آب  این  درصد از جمعیت  کشور  موجود  در سطح  این  استان  دارد.

 معاون برنامه ریزی شرکت  خاطرنشان کرد: آمارها باید به واقعیت نزدیک بوده و کارشناسان  به اظهارات افراد مرتبط اکتفاء ننموده و بایستی از توان مهندسی، قضاوت درست و از ابزار و تجهیزات مناسب استفاده کرده و نیز  از بکار بستن تجربیات ارزنده  سال های قبل غافل نشوند؛ چراکه رعایت این موارد، کمک شایانی به صحت و دقت آمار  و اطلاعات خواهد کرد.

در ادامه این کارگاه " حسن برنا " مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت ضمن  عرض خیر مقدم  به مدعوین به قدمت  آماربرداری  و شروع  فرایند  آماربرداری از اوایل  دهه 1340  اشاره  نمود و اضافه  کرد: این  دوره  با توجه  به  افزایش  تعداد منابع آب های سطحی و زیرزمینی از سال 1385  در دوره های  5 ساله و به صورت سراسری  به مهندسین  مشاور ذی صلاح  واگذار می گردد و درسال جاری که  دوره  سوم آمار  برداری  است  این  امر  با انتخاب  مشاورین  آماربردار و ناظر در شرکت آب منطقه ای تهران  کلید خورد که دراین  دوره نیروهای فراخوان  شده  مشاور(  از طریق  آگهی) تحت  آموزش قرار می  گیرند و نهایتاً با تایید صلاحیت  فنی و عمومی  آنها  و صدور کارت  شناسایی  در عملیات  آماربرداری  سراسری  دور سوم  استان  تهران  توسط مشاور  بکار گرفته  خواهند شد.

برنا ضمن تاکید مجدد بر دقت در عملیات آماربرداری  اضافه کرد: امانتداری، صحت و دقت  در حین کار از مهمترین فاکتورهایی است  که کارشناس آماربردار می بایست دارا باشد.

وی همچنین به اهمیت  استفاده از نرم افزار در فرآیند آماربرداری تاکید کرد و گفت: بهترین نرم افزار هوش افراد است و در حین عملیات آماربرداری تنها نمی بایست به نرم افزارهای موجود اکتفا کرد، بلکه می بایست  از آن ها به عنوان یک ابزار کمکی استفاده نمود .

برنا وجود چاه های زهکش در تهران و مبحث قنوات در سطح شهر تهران را  بسیار مهم تلقی  کرد و با توجه به  تخلیه آنها در  نهر و مسیل  آبهای  سطحی شهرتهران نسبت به تکرار آمار منابع زیرزمینی  در منابع سطحی هشدار داده  و تاکید کرد: در صحرا می بایست  تخلیه و مصرف هر منبع  با وسواس بالا شناسایی ، ردیابی،اندازه گیری  و در برگه های آماربرداری  درج شود.

مدیر دفتر مطالعات شرکت همچنین تاکید کرد: مهندسین مشاور بایستی  تا نیاز  آبی هر گیاه  در سطح  استان  تهران را به صورت  یک جدول  تهیه  و دراختیار  آماربرداران  قرار  داده  تا  کارشناس آمار بردار  در صحرا با دقت  بالایی  مصرف  واقعی  رابرآورد  نماید .

برنا با بیان اینکه این پروژه برای کارشناسان  جدید یک تجربه طلایی  است  که با منابع آب  و مشکلات  آن در صحرا  آشنا می شوند افزود : این پروژه تجربه  خیلی  با ارزش  برای آنها  در آینده خواهد شد و لذا  هرگونه  قصور  دراین  امر دردرجه  اول  متوجه  خود کارشناس  و سوابق  او خواهد گردید.

" نعمت الله دهبندی" دبیر کمیته آماربرداری شرکت مدیریت منابع آب ایران در ادامه  ضمن تاکید بر اهمیت آماربرداری و برداشت آمار  با دقت بالا، تصریح کرد: در کلیه کارها  و برنامه ریزی های  صنعت آب کشور  در وزارت نیرو از نتایج آماربرداری  بطور مستقیم و غیر مستقیم استفاده می شود.

 وی ادامه داد: شروع عملیات صحرایی آماربرداری در اسرع وقت  با استفاده از نرم افزارهای موجود در بازار  در فرآیند آماربرداری  به زودی آغاز می شود و کلیه افراد درگیر در پروژه آماربرداری بایستی   دستورالعمل آماربرداری و نظارت را بادقت مطالعه نمایند  .

" مصطفی دهقان " مدیر دفتر حفاظت منابع آب شرکت بر اهمیت تفکیک چاه های مجاز و غیرمجاز براساس دستورالعمل های موجود اشاره  کرد و گفت: در مورد چاه های مجاز درج شماره پروانه بهره برداری و شماره آخرین مجوز اخذ شده از مهمترین مواردی  می باشد که می بایست در مورد چاه های مجاز دربرگه های شناسایی درج گردد.

وی همچنین تاکید کرد: علاوه بر اهمیت اندازه گیری  دقیق آبدهی ، ساعات کارکرد و سطح زیرکشت  منابع آبی  و  اندازه گیری دقیق کیفیت آب در چشمه ها  و قنوات نیز بسیار مهم می باشد.

در ادامه "محمد دوراندیش " مدیرعامل  شرکت  مهندسین  مشاور  مهار آب عمران گستر، ضمن تشکر از کارفرما اظهار کرد: آماربرداری به ظاهر  کار ساده ای است  و لیکن  دارای  اهمیت بالایی می باشد و پرسنل نباید تنها به مسائل  آموزشی  در این دوره  اکتفا  کنند و بایستی با مراجعه  به سایت ها  و کتاب های  آموزشی  مشکلات  و موارد ابهام خود را برطرف  نمایند .

وی ادامه داد: کار آماربرداری یک کار تخصصی   است  و کارشناسان آماربردار می توانند در آینده از این  تجربه استفاده  نمایند .

 درادامه "حمیدرضا راهدار"  مدیر عامل شرکت صدر آب نیرو ضمن اشاره براهمیت  آماربرداری ، به استفاده  از  نرم افزارهای  موجود و  ابزارهای نوین درفرآیند  آماربرداری  تاکید کرده و افزود: این  دوره  به مدت  سه روز  بوده  و تا روز دوشنبه مورخ  25 اردیبهشت ماه  ادامه  خواهد داشت  و درخاتمه  دوره  آموزشی از شرکت  کنندگان  آزمون  گرفته خواهد شد.

کد خبر: 1676
  تاریخ خبر : 23 اردیبهشت 1396
 کاربر روابط عمومی
 1512
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 58
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 15,135
  • بازدید دیروز : 28,217
  • کل بازدید : 9,419,528
  • آخرین به روزرسانی : 7 فروردین 1403 15:55:43
  • شناسه IP شما : 18.212.102.174

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751