|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران عنوان کرد:

آزادسازی 120 هزار متر مربع بستر رودخانه های استان تهران در سال 95

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت از آزادسازی 120 هزار متر مربع بستر رودخانه های استان تهران در سال 95 خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، " محمدرضا خانیکی" با اعلام این مطلب اظهار کرد: در سال 95 ، 120 هزار متر مربع (معادل 12 هکتار) از بستر رودخانه های استان تهران با اخذ دستور قضایی و همراهی نیروی انتظامی آزادسازی شد.
وی در ادامه با اشاره به عملکرد دفتر حفاظت و مهندسی رودخانه شرکت عنوان کرد: تشکیل پانل های فنی شهرستانی و منطقه ای به منظور بررسی و تعیین بستر و حریم  رودخانه های تحت حوزه عملکرد امورات و شهرستانها،  مطالعات جدید بستر و حریم رودخانه ها و مسیلها به طول بیش از 60 کیلومتر و تصویب و اگهی عمومی به طول 150 کیلومتر ، نهایی نمودن نقشه ها و ارسال به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و قرارگیری بر روی طرح کاداستر به طول مجموع  790 کیلومتر، بررسی و نهایی نمودن خطوط بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها در طرح هادی به طول 80 کیلومتر مشتمل بر 39 طرح  هادی در این مدت اجرایی شده است.
خانیکی در ادامه با بیان اینکه گشت و بازرسی منظم و دوره ای ازمسیر رودخانه های استان تهران و  همچنین پیگیری اجاره بستر رودخانه ها به منظور  اعمال حاکمیت و احقاق حقوق دولتی  نیز اجرایی شده است، تصریح کرد:شناسایی نقاط حادثه خیز و سیل گیر و اطلاع رسانی به مسئولین شهرستانی،جلب مشارکت نهاد های عمومی بویژه شهرداری در راستای ساماندهی رودخا نه های شهری، مشارکت مردمی در بحث اعمال حاکمیت بر بستر و حریم رودخانه ها با موضوع اجاره بستر ،تنظیم قرارداد و نظارت عالیه بر لایروبی حوضچه های تغذیه مصنوعی پاکدشت  و نیز بانک اطلاعات رودخا نه های کشور ( پایلوت آب منطقه ای تهران ) توسط بخش مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت انجام شده است.
وی افزود: همچنین در سال 95 تعداد پنج هزارو 500 مورد استعلام دستگاه های مختلف جهت تعیین بستر و حریم مجاری آب های سطحی پاسخ داده شده است.
اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی  با همکاری 20 گروه گشت و بازرسی در سال 95
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت در خصوص اقدامات بخش طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی عنوان کرد: در سال 95 تعداد 20 گروه گشت و بازرسی مشتمل بر 23 کارشناس فنی، 10 کارشناس حقوقی و 20 خودرو همراه با راننده  جهت انجام عملیات گشت و بازرسی و حفاظت از منابع آب زیرزمینی استان تجهیز شده اند. وی با اشاره به اهم اقدامات انجام شده در این پروژه یادآورشد: در طی سال 95،  شش هزار و 708 حلقه چاه مجاز  مورد بازدید  واقع شده و  همچنین  دو هزار و 333 مورد مصوبه توسط کمیسیون طرح تعادل بخشی صادر شده است.
خانیکی افزود:  همچنین در قالب پروژه انجام عملیات انسداد چاه های غیرمجاز، جلوگیری از اضافه برداشت منابع آب و توقیف دستگاه های حفاری غیرمجاز در محدوده استان، تعداد 862 حلقه چاه غیر مجاز با تخلیه بالغ بر 42.3 میلیون متر مکعب پر و مسلوب المنفعه گردیده   و همچنین تعداد 134 دستگاه کنتور حجمی هوشمند در سطح استان با هزینه مالکین چاه ها و تعداد 472 دستگاه کنتور فهام توسط شرکت توزیع برق  نصب شده است.
خانیکی با اشاره به برگزاری مناقصه تامین، تهیه، نصب، کالیبراسیون و انجام خدمات پشتیبانی و تعمیرات و نگهداری کنتورهای هوشمند حجمی آب با قابلیت اتصال به کنتور هوشمند برق (فهام) در محدوده دشت ورامین و پاکدشت یادآورشد: مناقصه جهت تامین 60 دستگاه کنتور الکترومغناطیس و شرکت کنتورسازی سانا به عنوان برنده مناقصه جهت تامین 465 دستگاه کنتور ولتمن (WI) تعیین گردیده است. قرارداد پروژه تعیین حداکثر عمق کف شکنی چاه های کشاورزی در دشت های ممنوعه نیز تهیه شده که در صورت تامین اعتبار، قراداد مذکور ابلاغ و شروع به کار خواهد شد.
 معاون حفاظت و بهره برداری علاوه بر پروژه های فوق در راستای اهداف طرح تعادل بخشی، طی سال 1395 گفت: تعداد 173 دستگاه حفاری غیرمجاز توقیف و تعداد  هزار و 80 حلقه چاه غیرمجاز شناسایی شده است. همچنین تعداد 47 حلقه چاه با اضافه برداشت بالغ بر 4میلیون و 724  هزار مترمکعب شناسایی شده و نیزتعداد 44 حلقه چاه به میزان 3 میلیون و 676  هزار مترمکعب کاهش دبی داده شده اند.
خانیکی افزود:  علاوه بر این طی سال 95  تعداد 860 حلقه چاه کشاورزی به میزان 75.12 میلیون مترمکعب اصلاح و تعدیل شده است.
تامین840 میلیون متر مکعب آب جهت مصارف شرب کلانشهرهای تهران  وکرج  توسط عملکرد  دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت

وی در ادامه ضمن ارائه عملکرد  دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت در سال 95 گفت: در این سال  به میزان 840 میلیون متر مکعب آب جهت مصارف شرب کلانشهرهای تهران و کرج و نیز شهرهای جنوب شرق استان تهران، 435 میلیون متر مکعب جهت مصارف کشاورزی استانهای تهران، مازندران ، قزوین والبرز 6.7 میلیون متر مکعب جهت مصارف صنعت و همچنین 238 میلیون متر مکعب بابت کنترل سیلاب و تغذیه مصنوعی تأمین گردیده است.
وی میزان تولید خالص 9 واحد نیروگاه برقابی تحت پوشش شرکت تا پایان بهمن ماه سال جاری را در حدود 405 هزار مگاوات ساعت و درآمد حاصل از آن را بالغ بر 238 میلیارد ریال  عنوان کرد و دانست: سهم تولید هر یک از نیروگاههای امیرکبیر، لتیان، کلان و طالقان به ترتیب برابر 153، 60، 147 و 45 هزار مگاوات ساعت می باشد. خانیکی سپس اعلام کرد: همچنین در سال 95، بالغ بر 196 میلیون متر مکعب آب و پساب کشاورزی از طریق شبکه های آبیاری ورامین، کرج و کانال محمدیه توزیع شده است و نیز 243 میلیون متر مکعب آب شرب از طریق خطوط انتقال آب طـالقان – بیلقان و لــوارک – سوهانک به آبگیر بیلقان و نیز تصفیه خانه شماره پنج سوهانک انتقال یافته است.
 معاون حفاظت و بهره برداری  در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص موافقتنامه¬های نگهداری و تعمیرات در بخش سد تصریح کرد: 21 پروژه با اعتبار اولیه بالغ بر14  هزار  میلیون ریال تعریف گردیده و تا پایان اسفند ماه سال جاری تقریباً همگی به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است. در بخش موافقتنامه های نیروگاهی، نیز تعداد 30 پروژه با اعتبار اولیه 15 میلیون و  هزار250 ریال در مرحله انعقاد قرارداد و ابلاغ به پیمانکاران جهت شروع عملیات اجرایی می باشد.
وی اضافه کرد: در بخش موافقتنامه های نت خطوط انتقال آب نیز تعداد 3 پروژه، با اعتباری بالغ بر 2650 میلیون ریال به مرحله ابلاغ قرارداد به پیمانکاران و شروع عملیات اجرایی منجر گردیده است.
  خانیکی همچنین  تاکید کرد: عملیات نگهداری و تعمیرات شبکه های آبیاری ورامین، کرج و رباط کریم به طول 700 کیلومتر و با صرف اعتباری در حدود 19 میلیون و 440 هزار ریال، در سال 95 انجام شده است.
خانیکی در خصوص عملیات جهادی تعمیر تاسیسات خط انتقال آب شرب طالقان-بیلقان خاطرنشان کرد: در فروردین ماه سال 95، عملیات جهادی تعمیر شیرآلات، تجهیزات و تأسیسات خط انتقال آب شرب طالقان – بیلقان شامل 114 عدد شیر کشویی، تعویض شیرهای معیوب و نیز لایروبی مخزن یکصد و هشتاد هزار متر مکعبی با هزینه تقریبی 2500 میلیون ریال  از محل بودجه جاری شرکت انجام شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص عملکرد دفتر محیط زیست و کیفیت منابع اّب شرکت اظهارکرد: برگزاری وشرکت در شوراها،کارگروه ها وکمیته ها ی مرتبط من جمله کمیته فنی ارزیابی اثرات زیست محیطی طرحهای توسعه ای(موردی و مستمر)،کمیته برنامه ایمنی آب(ماهیانه)،کارگروه اجرایی مدیریت جامع کیفیت منابع آب (ماهیانه)  ،کارگروه مدیریت پسماندهای جامد (ماهیانه ) در این مدت اجرایی شده است.
خانیکی ادامه داد: اقدام تا فاز چهار برنامه ایمنی آب استان و توصیف سیستم و ارزیابی ریسک سه پایلوت پردیس،شهر ری و تهرانسر ، پایش هدفمند و نمونه برداری مستمر ماهیانه از حدود30 ایستگاه پایش ثابت آب های سطحی و انجام آنالیزهای فیزیکو شیمیایی،فلزات زیستی ،میکروبی و زیستی  و ورود نتایج به بانک اطلاعاتی در حدود 400 مورد در 9 ماهه سال 95 ،تجزیه و تحلیل و پهنه بندی کیفیت منابع آب با استفاده از شاخص های کیفیTSI،IRWQI به صورت ماهیانه و هلسینهوف به صورت فصلی، استقرار،بهره برداری و نگهداری از 4 ایستگاه پایش on lineآبهای سطحی  در محلهای رودک،لتیان،سیرا و ماملو وبررسی لحظه ای کیفیت منابع آب، حفاظت از منابع آب شرب در راستای جلوگیری از بیو تروریسم با بهره برداری از ایستگاه بیو لوژیک پایش سمیت در محل سد لتیان،  نمونه برداری از سطح و اعماق مخازن سدها (با استفاده از دستگاهCTD) وآنالیزهای مربوطه و تکمیل  چک لیست پایش مخازن بصورت ماهیانه و ارسال به شرکت مدیریت منابع آب، ساماندهی استقرار کاربریها با اعمال حرائم کیفی آبهای سطحی و رسیدگی به پرونده های مربوطه بیش از 1000 مورد در سال 95، فرهنگ سازی و اجرای دو برنامه آگاهی رسانی مرتبط با کیفیت منابع آب و ارتباط با تشکلهای مردم نهاد محیط زیستی نیز در این مدت اجرایی شده است.
انجام قلع وقمع و تخریب مستحدثات غیر مجاز واقع در بستر و حریم رودخانه های آب شرب به تعداد  80 مورد درحوضه های آبریز آب شرب تهران در سال 95

معاون حفاظت و بهره برداری همچنین تاکید کرد: بهره برداری ،تجهیز و بروز رسانی آزمایشگاه منابع آب واستاندارد سازی اقدامات مرتبط در راستای اخذ  17025 ISO، اعمال دیدگاههای کیفی در تخصیص منابع آب منجمله پرونده های آب بسته بندی،آبزی پروری و...حدود 5 مورد،  انجام قلع وقمع و تخریب مستحدثات غیر مجاز واقع در بستر و حریم رودخانه های آب شرب به تعداد  80 مورد درحوضه های آبریز آب شرب تهران در سال 95، جمع آوری پسماندهای جامد وزباله ازسطح دریاچه سدهای لتیان ،ماملو و امیر کبیر بصورت مستمر، نصب تابلوهای هشدار دهنده در اطراف سدها و جاده های برون شهری بیش از 100 مورد تابلوی بتنی و 12 تابلوی LED، انجام مطالعات تعیین توان خودپالایی رودخانه جاجرود تا سد لتیان طبق قرارداد 51-84-2 ، همکاری مستمر و جدی با شورایعالی امنیت ملی  بعنوان دبیر اجرای مصوبات جدید شورایعالی امنیت ملی در مباحث موثر بر کیفیت منابع آب از تاریخ 6/5/94 و در نهایت نمونه برداری و اندازه گیری نیترات از روستاهای دارای آلودگی شهرستان ری در راستای مصوبات کارگروه جامع کیفیت منابع آب و تهیه گزارش مربوطه توسط  دفترمحیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت صورت گرفته است.
خانیکی در بخش پایانی سخنان خود به تشریح عملکرد امور هماهنگی آب شهرستان ها  در سال  95 پرداخت و گفت: از اقدامات شاخص عملکرد امور هماهنگی ، تعداد  دو هزار و 680 فقره پرونده در کمیسیون رسیدگی به صدور پروانه ها براساس درخواست متقاضی به منظور صدور مجوز حفر – تغییرمحل – کف شکنی – افزایش قدرت موتور و غیره  مطرح شده  که با توجه به شروع به کار و استفاده از سیستم یکپارچه منابع آب (ساماب) از تاریخ 1/10/95 علیرغم مشکلات اولیه آن بیش از 620 فقره پرونده از طریق این سیستم ایجاد گردیده است و مابقی پرونده ها از طریق سیستم بانک اطلاعات حفاظت تهیه و تنظیم و جهت اقدامات بعدی به امورهای آب ارسال شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری تعداد 675 فقره پروانه و مجوزمربوط به چاه ها از طریق امور آب شهرستان ها به این دفتر  امور هماهنگی شهرستان ها ارسال شده است  خاطر نشان کرد: پس از بررسی و تایید  پروانه های مورد بحث با امضای معاونت صادر و به امورآب شهرستانها ارسال و همچنین تعداد 34 فقره شکایت از طریق اشخاص حقیقی و حقوقی پس از بررسی و اخذ پرونده های مربوطه امورها ، پاسخ شکایات تهیه و ارسال شده است.

کد خبر: 1641
  تاریخ خبر : 23 فروردین 1396
  آخرین به‌روزرسانی : 23 فروردین 1396
 کاربر روابط عمومی
 1537
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 71
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 9,308
  • بازدید دیروز : 10,021
  • کل بازدید : 9,628,080
  • آخرین به روزرسانی : 29 فروردین 1403 11:35:33
  • شناسه IP شما : 18.191.171.235

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751