|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

دبیر کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت خواستار شد:

ضرورت ملاحظات پدافندی در اجرا و بهره برداری از تأسیسات آبی

دبیر کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با تاکید بر اینکه شناسایی نقاط آسیب پذیر تاسیسات آبی و برقابی و فرایندهای تامین و مدیریت منابع آب تهران و رفع آن ها نیازمند توجه جدی تر است، گفت: مجریان طرح ها برای انجام مطالعات و اجرای سازه های آبی و واحدهای بهره بردار، ملاحظات پدافند غیرعاملی را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "بهروز صفا" پدافند غیرعامل را به بیان ساده «دفاع غیرمسلحانه و غیرنظامی» برشمرد و افزود: این بدین معنی است که امروزه تمامی افراد جامعه در معرض خطر مستقیم و غیرمستقیم دشمن هستند. لذا این نوع از دفاع امری فراگیر و به تمامی افراد جامعه با هر نقش و جایگاهی مربوط می شود.

وی با اشاره به شکل گیری جنگ های جدید در میان دولت های متخاصم در جوامع جهانی که نیازی به استفاده از سلاح نظامی ندارد، تصریح کرد: هم اکنون تمامی بخش ها از جمله اقتصاد، ارتباطات، غذا و آب در معرض تهدید و تخریب دشمنان قرار می گیردکه بخشی از آن می تواند بصورت تدریجی و در طول زمان بدون عوارض و آثار آنی قابل تشخیص رخ دهد.

لزوم شناسایی آسیب پذیری های  منابع آبی و آشنایی با تهدیدات موجود

صفا خاطرنشان کرد: هفته پدافند غیرعامل یک یادآوری عمومی سالیانه است که افراد را نسبت به ضرورت شناسایی آسیب پذیری ها و تهدیدات احتمالی هوشیار می کند. ما نیز در مجموعه آبی استان تهران باید در زمینه تامین، انتقال، ذخیره و مدیریت منابع آبی آسیب ها را شناسایی و برای رفع آن ها چاره اندیشی کنیم تا میزان قرارگیری در معرض تهدید دشمن را کاهش دهیم . چرا که هم اکنون برای مثال در بخش تأمین و مدیریت آب، هر فردی  در هر شغل و موقعیتی، با توجه به سطح اهمیت موضوع آب می تواند موضوع یا ابزار تهدید دشمن برای ایجاد اخلال در فرایند تأمین یا مدیریت آب قرار گیرد.

دبیر کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران آب را کالای حیاتی دانست و افزود: کمیت و کیفیت این مایع حیاتی می تواند به صورت جدی ابزار تهدید باشد و یا به عنوان ابزار انتقال تهدید مورد استفاده قرار بگیرد. بخصوص با توجه به تراکم جمعیت در کلان شهری چون تهران تاثیر تهدیدات تشدید خواهد گردید. معضلات بهداشتی، شیوع بیمارهای مختلف، بروز آشوب اجتماعی و موارد بی شمار دیگر از جمله عوارض قابل پیش بینی درصورت فقدان آب سالم در جوامع بشری است.

 شناسایی و رفع آسیب پذیری تاسیسات آبی و برقابی نیازمند توجه جدی تر است

وی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت شهر تهران و جمعیت این منطقه از کشور، شرایط کنونی تاسیسات آبی و برقابی و فرایند تامین و مدیریت منابع آب استان نیازمند توجه جدی تر به نقاط ضعف و دارای آسیب پذیری است و باید با اجرای تمهیدات لازم در تلاش برای بالا بردن امنیت و پایداری تامین آب استان تهران باشیم. این مهم محقق نخواهد شد مگر اینکه رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل توسط کلیه اعضای خانواده شرکت آب رعایت شود و افراد در شرح وظایف خود (به ویژه در سطوح مختلف مدیران شرکت) سعی کنند با نگاه پدافند غیرعاملی نسبت به موضوعات مختلف تصمیم گیری کنند و با رفع موانع و تأمین منابع مالی و انسانی مورد نیاز اجرای ملاحظات مذکور  را میسر نمایند.

ملاحظات پدافندی در اجرا و بهره­ برداری سازه های آبی لحاظ شود

صفا با تاکید بر اینکه مجریان طرح ها برای اجرای سازه ها بایستی ملاحظات پدافند غیرعاملی را در دستور کار قرار دهند، گفت: هر فردی در حوزه کاری خود نسبت به موضوع پدافندغیرعامل تکلیف دارد. پس تمامی اعضای شرکت باید در حوزه آموزش، مدیریت منابع آب، مدیریت نیروی انسانی، مطالعات اجرای طرح ها و بهره برداری از تاسیسات همواره رعایت ملاحظات پدافندی را مورد توجه قرار دهند تا بتوانیم آسیب پذیری را به حداقل برسانیم.

وی یادآور شد: امروزه با دشمنانی مواجه  هستیم که اصولا دارای جمود فکری بوده  و نمونه جنایت های آن ها را به خوبی در عراق و سوریه مشاهده می کنیم و تنها حذف فیزیکی افراد برای آن ها مهم است. ما از همه سو در هجمه دشمنان قرار داریم و هر اقدامی از سوی این افراد محتمل است بنابراین امیدوار هستیم با توجه هر چه بیشتر به مباحث پدافند غیرعامل بتوانیم با کاهش آسیب پذیری ها، بازدارندگی را بالا برده و در مقابل اثرات تهدید را کاهش بدهیم و با افزایش آمادگی از تبدیل شدن به موضوع تهدید خارج شویم.

دبیر کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران به برخی از اقدامات حوزه پدافند شرکت نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مطالعات و سطح بندی پدافند غیرعامل سدها انجام شده است. شرکت آب منطقه ای تهران دارای برنامه مشخص برای آموزش فرهنگ سازی این امر مهم می باشد و اولویت ها و نیازها استخراج شده و اقدامات لازم در حوزه مختلف پدافندغیرعامل از جمله زیستی، سایبری و حفاظت فیزیکی به نحو مناسبی از سوی دفاتر تخصصی مرتبط در حال پیگیری و انجام است. بدیهی است رفع تنگناهای مالی برای آغاز فعالیت های جدید و رسیدن به سرعت مطلوب انجام فعالیت های موجود ضروری است.

 صفا در پایان با تاکید بر اینکه در ارزیابی سال 93، شرکت  موفق به کسب رتبه دوم در حوزه مدیریت بحران و پدافندغیرعامل بین شرکت های آب منطقه ای گردید، عنوان کرد: همچنین در ارزیابی عملکرد سال 94 حسب اعلام نتایج اولیه واحد ارزیابی، رتبه اول در میان شرکت های آب منطقه ای را در این بخش اخذ کرده که این مهم حاصل تلاش همکاران در تمامی بخش ها بوده است. 

کد خبر: 1476
  تاریخ خبر : 9 آبان 1395
 کاربر روابط عمومی
 825
  دیدگاه کاربران
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 53
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 5,668
  • بازدید دیروز : 10,021
  • کل بازدید : 9,624,440
  • آخرین به روزرسانی : 29 فروردین 1403 11:35:33
  • شناسه IP شما : 3.143.9.115

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751