|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران تاکید کرد:

مدیریت منابع آب راهبردی ترین سیاست برای تحقق اقتصاد مقاومتی

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران گفت: مدیریت بر منابع آب یکی از راهبردی ترین سیاست ها برای تحقق شعار "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" است.

به گزارش روابط عمومی شکرت آب منطقه ای تهران، مهندس "محمدرضا خانیکی" امروز (دوشنبه) در آیین معارفه سرپرست جدید اداره منابع آب فیروزکوه و تکریم مدیر پیشین آن که در محل این اداره برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری با نام "اقتصادی مقاومتی؛ اقدام و عمل" و با توجه به اینکه پایه اقتصاد مقاومتی آب است،  بنابراین یکی از راهبردی ترین سیاست ها برای تحقق این شعار، مدیریت بر منابع آبی خواهد بود.

خانیکی تاکید کرد: برای دستیابی به یک اقتصاد پایدار و موضوع اقتصاد مقاومتی که در کنار هم قرار دارند، نیاز است تا مدیریت بر منابع آب تقویت شود و این کار مقدمه اقتصاد پایدار است، در غیراین صورت اقتصاد پایدار و اقتصاد مقاومتی اتفاق نخواهد افتاد.

وی با بیان اینکه حوضه آبریز حبله رود حوضه پرتنشی است و انتظارات محلی فراوانی از آن وجود دارد، گفت: امروز تامین آب و نیاز به آب نسبت به گذشته، پراهمیت تر شده که محدودیت ها و کمبود منابع آبی، همه استان ها را تحت فشار قرار داده است.

خانیکی با اشاره به حساسیت مدیریت آب در شهرستان فیروزکوه با توجه به وجود حبله رود و احداث سد نمرود تاکید کرد: اهمیت مدیریت بر منابع آب در این شهرستان و با وجود این سد، چندین برابر است. به ویژه اینکه از هم اکنون نیاز به حفاظت و نگهداری دارد.

وی اضافه کرد: برای همین امر، باید ضمن برخورد با تخلفات و فعالیت های غیرمجاز در حوضه آبریز با مدیریت صحیح بر منابع آبی موجود، خواسته ها و انتظارات به سمت خواسته های منطقی هدایت شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران همچنین گفت: باید به عنوان یک وظیفعه قانونی و  شرعی و با همان دلسوزی و غیرتی که در نیروهای اداره منابع آب فیروزکوه وجود دارد، در این حوزه عمل شود تا شاهد پویایی و حفظ حاکمیت آب در شهرستان فیروزکوه باشیم.

خانیکی با بیان اینکه خوشبختانه نقش و جایگاه اداره منابع آب فیروزکوه در این شهرستان طی یک سال و نیم از زمان تاسیس آن به خوبی مشخص شده است گفت: اکنون همه دستگاه ها می دانند که برای ورود به مساله آب باید ابتدا به اداره آب مراجعه کنند و برای هر فعالیتی که با آب در ارتباط است باید مجوز از این اداره داشته باشند که جا دارد قدردانی فراوانی از مدیریت و پرسنل این مجموعه نمایم.

وی حرکت به سوی ایجاد یک مدیریت کامل و جامع در زمینه مدیریت آب شهرستان فیروزکوه را مهم و ضروری خواند و گفت: باید مدیریت جامعی بر منابع آب حوزه عملکرد وجود داشته باشد و در عمل، منطقه برای متخلفین و سوء استفاده کنندگان از منابع آب ناامن شود که این مساله بسیار مهمی است.

خانیکی ادامه داد: در سال گذشته با اضافه شدن دو اکیپ گشت و بازرسی به اداره منابع آب فیروزکوه تا حدودی این افتاق افتاد و شرایط برای تخلفات آبی نامناسب شد که انتظار شرکت آب منطقه ای تهران در سال 95 این است که جایگاه حاکمیتی آب در عملکرد اداره آب فیروزکوه تثبیت شود و تمام وظایف حاکمیتی و قانونی در این منطقه به طور کامل و دقیق اجرایی گردد.

وی با معرفی "مصطفی عباسی" به عنوان سرپرست جدید اداره منابع آب شهرستان فیروزکوه و قدردانی از خدمات شایسته و فعالیت های خوب مهندس "حسین یوزباشی" در جایگاه مدیر پیشین این اداره گفت: مهندس عباسی تخصص حقوقی دارند و در کنار فعالیت های حقوقی مجموعه شرکت، مسوولیت های مدیریتی نیز در ادارات و شهرستان های مختلف داشته اند و با توجه به اهمیت مسائل آبی و آشنایی خوبی که ایشان با حوزه عملکرد فیروزکوه دارند، امیدواریم که با شتاب بیشتری وظایف حاکمیتی انجام شده و روند روبه رشد و پویایی که در مجموعه اداره آب وجود دارد نیز ارتقا یابد.

خانیکی در بخش دیگری از سخنان خود، تقویت جایگاه اداره آب فیروزکوه و تکریم ارباب رجوع را از جمله اهداف مهم تاسیس این اداره عنوان کرد و افزود: همین که مردم به عنوان ارباب رجوع نیاز نیست تا مسافت زیادی برای انجام امور خود تا امور آب دماوند طی کنند و پروسه طولانی را نیز در رسیدگی به پرونده و انجام کارهای حاکمیتی پشت سر گذارند بسیار مهم است. اکنون زمان رسیدگی به یک پرونده که پیش از این افزون بر یک سال زمان می برد به سه تا چهار ماه کاهش یافته که همین زمان نیز باید کمتر شود.

خانیکی تصریح کرد: شهرستان فیروزکوه در حوزه عملکرد شرکت آب منطقه ای تهران دورترین شهرستان نسبت به پایتخت است و همین امر سبب شده تا در بحث تامین نیروی انسانی و رسیدگی مناسب به امور این اداره دچار چالش باشیم. همه تلاش ما از سال گذشته و در سال جدید بهبود شرایط امورها و ادارات منابع آب شهرستان به ویژه فیروزکوه است.

خانیکی همچنین یادآور شد: تاکید ما همواره بر این بوده تا نیروی انسانی در سطح شهرستان هاو ادارات تابعه حتی الامکان بومی منطقه باشند تا در شرایط اضطرار کار و خدمات رسانی تعطیل نشود. بنابراین، با توجه به سیاست های انقباضی دولت در جذب و تامین نیروی انسانی جدید و نظر ما در تامین منابع انسانی بومی، اولویت شرکت آب منطقه ای تهران در تقویت نیروی انسانی، حوزه صف و شهرستان ها است.

مهندس "حسین یوزباشی" مدیر پیشین اداره منابع آب فیروزکوه در این نشست با اشاره به اینکه دستور تشکیل اداره منابع آب فیروزکوه در فروردین ماه 93 توسط مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران صادر شد، گفت: این اداره در آبان ماه سال 93 رسما آغاز به کار کرد و اکنون در سالگرد صدور حکم تاسیس آن قرار داریم.

وی با قدردانی از تلاش ها، همدلی، فعالیت های ارزشمند و تعصب سازمانی مثال زدنی همکاران اداره آب فیروزکوه اظهار کرد: در یک سال و نیم گذشته، این اداره عملکرد مثبتی داشته است و با توجه به محدودیت های فضا و نیروی انسانی توانسته تا بیش از 1269 پرونده آب سطحی و 812  پرونده آب زیرزمینی را بررسی نماید که این پرونده ها موضوعات مختلف و متعددی داشته است. همچنین زمان رسیدگی و پاسخگویی به پرونده ها بین یک سوم تا یک پنجم کاهش یافته است.

یوزباشی یادآور شد: خوشبختانه اکنون هیچ حکم اجرا نشده ای وجود ندارد و همین امر سبب شده است تا در سال گذشته عملکرد این اداره مورد تقدیر مراجع قضایی شهرستان قرار گیرد.

وی در پایان سخنان خود، بهبود شرایط نیروی انسانی اداره منابع آب فیروزکوه، احداث ساختمان اختصاصی این اداره با توجه به تامین زمین اداری مورد نیاز آن و تامین نیروی انسانی مورد نیاز به ویژه در بخش آب های سطحی را از جمله انتظارات این اداره ذکر کرد.

کد خبر: 1337
  تاریخ خبر : 23 فروردین 1395
 کاربر روابط عمومی
 2157
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 86
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 7,477
  • بازدید دیروز : 18,373
  • کل بازدید : 9,430,243
  • آخرین به روزرسانی : 7 فروردین 1403 15:55:43
  • شناسه IP شما : 54.86.180.90

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751