|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در میزگرد خبری ایرنا مطرح شد؛

ارتقایی: توجه جدی دولت یازدهم به تامین منابع پایدار آب

اجرای یک هزار و 127 پروژه با اعتباری افزون بر 45 هزار میلیارد ریال در بخش های مختلف، صادرات شش میلیارد دلار در چهار ماه نخست سال جاری و سرمایه گذاری گسترده دولت برای تامین منابع پایدار آب از مهمترین اقدامات و دستاوردهای دولت تدبیر و امید در دو سال گذشته در استان تهران بود که در میزگرد خبرگزاری ایرنا به مناسبت هفته دولت مطرح شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی استان تهران همزمان با فرارسیدن هفته دولت و همچنین دوساله شدن دولت تدبیر و امید با دعوت سه تن از مدیران ارشد دستگاه های اجرایی استان تهران و برگزاری میزگرد خبری به تشریح مهمترین دستاوردها و اقدامات دستگاه های اجرایی استان تهران در دولت یازدهم پرداخت.

در این میزگرد "نعمت الله ترکی" رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، "محمدرضا مس فروش" رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین مهندس "خسرو ارتقایی" مدیرعامل آب منطقه ای استان تهران حضور داشتند.

 

ارتقا کیفیت آب جنوب تهران با بهره برداری از سد ماملو و تصفیه خانه هفتم 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در این میزگرد خبری با اشاره به اقدامات موثر دولت یازدهم در زمینه تامین منابع و همچنین ارتقا سطح کیفی آب مصرفی در استان تهران گفت: با بهره برداری از سد ماملو که توسط آب منطقه ای تهران ساخته شده و تصفیه خانه هفتم که توسط شرکت آب و فاضلاب استان به پایان رسید مشکل کیفیت آب جنوب تهران تا حد زیادی برطرف شد.

خسرو ارتقایی افزود: در صورت تامین اعتبار تصفیه خانه ششم تهران به همراه شبکه 30 کیلومتری تونل از سد امیر کبیر تا منطقه 22 تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری می رسد.

به گفته وی بیش از 80 درصد کار تصفیه خانه اجرا شده و بیش از 20 درصد در بخش تجهیزات برقی و مکانیکی پیشرفت داشته ایم که در صورت تخصیص اعتبار تا اواخر امسال و اواسط سال آینده بخش های مختلف این تصفیه خانه به بهره برداری کامل می رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران اظهار کرد: ظرفیت این تصفیه خانه در زمان بهره برداری 7.5 مترمکعب بر ثانیه (سه برابر تصفیه خانه هفتم تهران) است و یک چهارم نیاز آبی شهروندان تهران را تامین می کند.

وی گفت: تکمیل این تصفیه خانه نیازمند 120 میلیارد تومان اعتبار است که امسال 35 میلیارد تومان در بودجه برای آن در نظر گرفته شده است. در حال حاضر 15 میلیارد تومان نیز از بودجه خشکسالی به ما تخصیص داده شده است.

به گفته ارتقایی ویژگی مهم این تصفیه خانه وارد کردن آب به صورت همزمان از سد امیرکبیر و سد طالقان است.

وی با بیان اینکه براساس خطوط فعلی آبرسانی بیشتر از 11 متر مکعب آب بر ثانیه نمی توانیم وارد تهران کنیم گفت: با بهره برداری از این پروژه یک پتانسیل جدید آبی به غرب تهران افزوده می شود. دغدغه اصلی دولت این است که از سامانه غرب و شرق منابع آبی جدید را برای تهران تامین کند.   

 

توجه جدی دولت یازدهم به تامین منابع پایدار آب 

ارتقایی سپس با بیان اینکه مساله آب از دو سال گذشته مورد توجه جدی دولت قرار دارد گفت: برگزاری تنها هشت جلسه شورای آب در دولت گذشته و 22 جلسه در مدت 2 سال دولت یازدهم نشان دهنده توجه ویژه دولت تدبیر و امید به این موضوع است.

وی با اشاره به اینکه در دهه گذشته از منابع آب های زیرزمینی فراتر از حد مجاز برداشت شده گفت: مخازن آب استان تهران سالانه حدود شش میلیارد متر مکعب کاهش می یابد. در دهه گذشته حجم روان آب های استان تهران از جمله رودخانه ها نیز به دلایل مختلف بین 35 تا 45 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه سرانه بارندگی ایران 207 میلیمتر مکعب در سال است گفت: سرانه بارندگی استان تهران نیز 335 میلیمتر مکعب بوده که در سال های اخیر به 310 میلیمتر کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: منابع آبی در حالی رو به کاهش است که با افزایش جمعیت و مصرف بی رویه آب مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه بخشی از منابع آبی استان از حوزه های آبی همجوار تامین می شود افزود: براساس سرشماری سال 90 بیش از 16 درصد جمعیت کشور معادل 13 میلیون و 500 هزار نفر در استان تهران ساکن هستند.

ارتقایی تصریح کرد: در حال حاضر آب شهر تهران از طریق سدهای طالقان و امیرکبیر در غرب و سدهای لار، لتیان و ماملو در شرق استان تهران تامین می شود.

 

سالانه یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب آب در استان تهران در بخش آشامیدنی مصرف می شود 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران مصرف آب آشامیدنی در استان تهران را سالانه بیش از یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: یکی از رویکردهای دولت یازدهم جلوگیری از انتقال آب از حوزه ای به حوزه دیگر است و براساس سیاست کلی وزارت نیرو تنها در صورتی که با کمبود آب در بخش آشامیدنی روبرو شویم پس از انجام مطالعات لازم، آب یک حوزه به حوزه آبریز دیگر منتقل می شود.

ارتقایی در پایان با اشاره به بهره برداری از تصفیه خانه هفتم تهران در دو سال اخیر افزود: اکنون این تصفیه خانه به ظرفیت نهایی خود رسیده و با ساخت طرح تصفیه خانه مدول اول توسط شرکت آبفا استان تهران 2.5 مترمکعب آب در ثانیه به جنوب و جنوب شرق شهر تهران منتقل می شود.

کد خبر: 1184
  تاریخ خبر : 9 شهریور 1394
  آخرین به‌روزرسانی : 15 شهریور 1394
 پرسنل شرکت
 1358
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 57
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 15,041
  • بازدید دیروز : 28,217
  • کل بازدید : 9,419,434
  • آخرین به روزرسانی : 7 فروردین 1403 15:55:43
  • شناسه IP شما : 52.90.211.141

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751