|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مومنی: وضعیت آب شرب تهران به شرایط تنظیم سالانه رسیده است

سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای تهران گفت: وضعیت آب شرب در تهران به شرایط تنظیم سالانه رسیده است یعنی هر مقدار آب تولید و تامین می شود به مصرف می رسد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، دکتر "رضا مومنی وصالیان" روز شنبه 27 دی ماه 93 در نشست شورای مدیران شرکت با بیان اینکه در حوزه طرح و توسعه در دو بخش شرب و کشاورزی باید کارهای مهم و اساسی انجام شود، اظهار کرد: در بخش شرب در تهران  به شرایط تنظیم سالانه رسیده ایم یعنی اگر باران باشد آب داریم و در غیر این صورت وضعیت بحرانی است و آبی برای تحویل وجود ندارد، در واقع مصرف به سر به سر و یا بیشتر از تامین آب است، به همین دلیل همواره برای تامین آب استان تهران پروژه های متعددی اجرا شده است که سد ماملو یکی از آن هاست.

مومنی یکی از پیچیده ترین و مهم ترین پروژه های آب کشور را انتقال اّب از سرشاخه های 2000-3000 تنکابن ذکر کرد و گفت: این پروژه یکی از طرح های عظیم و پیچیده برای انتقال آب است که در حال حاضر به شرکت مدیریت منابع آب کشور سپرده شده است. باید توجه شود که اگر تقاضای اّب به شکل بی رویه و به شکل کنونی افزایش یابد، انتقال آب باید از مناطق دور دست مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته و در بخش کشاورزی بازچرخانی آب مورد تاکید و توجه نبوده است، تصریح کرد: شرکت آب منطقه ای تهران طی سال های اخیر مطالعات مربوط به استفاده از پساب در کشاورزی را انجام و آن را به مرحله اجرا درآورده است که این ظرفیت برای بخش کشاورزی کاربرد زیادی خواهد داشت.

مومنی ادامه داد: جهت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی نیاز به تامین منابع مالی داریم که از دغدغه های معاونت طرح و توسعه می باشد. بنابراین نیاز به  جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی به شدت احساس می شود. از سوی دیگر شرکت آب منطقه ای برای انتقال پساب به دشت ورامین تجربه خوب و ارزنده ای را با سرمایه گذاری بخش خصوصی به دست آورد که باید برای طرح های دیگر هم اجرایی شود.

سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای تهران با قدردانی از تلاش های مدیران و کارشناسان این شرکت و با بیان اینکه تجربه و تخصص این مجموعه بر کسی پوشیده نیست، گفت: اکنون شرکت های خصوصی به دنبال استفاده از ظرفیت های آب تهران برای مشاوره و انتقال تجربه ها و دستاوردها هستند که ما از این امر همواره استقبال کردیه ایم.

وی در پایان مهندس یوسف رضاپور معاون پیشین شرکت را بسیارخوش فکر و صاحب ایده دانست و خاطر نشان کرد: امیدوارم بتوانیم برنامه های ایشان را در این حوزه به خوبی ادامه دهیم.

مهندس "مهدی فروغی" قائم مقام مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران نیز در این نشست، ضمن قدردانی از تلاش های همکاران، اظهار کرد: موفقیت حاصل شده منوط به تلاش ها و فعالیت های همه عزیزان است و باید این همکاری ها و همدلی ها همچنان ادامه یابد. همچنین انتخاب مهندس "محمدرضا خانیکی" با توجه به تجربه هایی که در حل مشکلات امور آب تهران بزرگ داشتند و در این حوزه گسترده با تمام توان اهداف حاکمیتی را به اجرا درآورند، در سمت معاونت حفاظت و بهره برداری به جا و شایسته است.

سرپرست معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران نیز در ادامه این نشست، مهندس فروغی را به عنوان یک منبع اطمینان خاطر برای حل تمامی مشکلات و چالش ها در سطح امورات آب و شهرستان ها دانست و تاکید کرد: به اشراف ایشان در مسایل مربوط به حفاظت اطمینان کامل داریم و همواره از کمک و مشاوره ایشان در بخش حفاظت و بهره برداری شرکت استفاده خواهیم کرد.

مهندس"محمدرضا خانیکی" با اشاره به اینکه تاکنون در همه مسوولیت های واگذار شده با دید کارشناسی به مسایل نگریسته است، اظهار کرد: به دلیل بحران منابع آب و کمبود بارش ها شرایط فعلی معاونت حفاظت با چالشی جدی روبروست و حوزه حفاظت باید به کمک مدیران و کارشناسان دلسوز، از این بحران به نحو مطلوب عبور کند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه حفاظت کارهای خوبی انجام شده است، گفت: همواره باید تحلیل و آسیب شناسی هایی در باره نقاط ضعف و قوت کارها و طرح ها داشته باشیم تا بتوانیم برنامه ای جامع جهت تسریع بخشیدن به امور تنظیم نماییم.

خانیکی ادامه داد: اگر اعتبارات مناسب و مورد انتظار در سال آینده به پروژه احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی اختصاص یابد و ظرفیت های قانونی جهت اجاره بستر ایجا شود، بخش حفاظت به شکلی قابل قبول متحول خواهد شد.

مدیر پیشین امور منابع آب تهران بزرگ با ذکر این نکته که باید انگیزه هایی قوی برای مدیران و پرسنل بخش حفاظت و بهره برداری ایجاد شود، خاطر نشان کرد: باید قبول کنیم که بیشتر درآمدهای شرکت به واسطه تلاش های همه همکاران در حوزه حفاظت و بهره برداری است، بنابراین، ایجاد انگیزه برای کارکنان این بخش باید جدی تلقی شود و توازن منطقی میان نیروهای صف و ستاد به وجود آید.

وی در پایان از پیگیری های مهندس رضاپور در اجرایی شدن تفاهم نامه با شهرداری که به صورت آزمایشی آغاز شده و درحال عملیاتی شدن است تشکر و قدردانی نمود و برای وی در جایگاه جدید آرزوی توفیق کرد.

در پایان این نشست، احکام قائم مقام، سرپرست معاونت طرح و توسعه، سرپرست معاونت حفاظت و بهره برداری، سرپرست دفتر بهبود مدیریت و منابع انسانی اهدا شد و از خدمات و تلاش های شایسته مهندس "یوسف رضاپور" در جایگاه معاونت پیشین طرح و توسعه و همچنین "عزیزاله مولایی" در جایگاه مدیر پیشین دفتر بهبود مدیریت و منابع انسانی با اهدای لوح تقدیر قدردانی گردید.

کد خبر: 915
  تاریخ خبر : 27 دی 1393
  آخرین به‌روزرسانی : 29 دی 1393
 پرسنل شرکت
 1245
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 72
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 7,045
  • بازدید دیروز : 9,680
  • کل بازدید : 9,662,657
  • آخرین به روزرسانی : 4 اردیبهشت 1403 11:47:17
  • شناسه IP شما : 18.220.160.216

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751