|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

اجرای طرح ملی داناب، تکلیف تربیتی نظام آموزشی کشور

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در بازدید از سامانه انتقال آب شرق تهران گفت: اجرای طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) جزء تکالیف تربیتی نظام آموزشی کشور بوده و گزارش ها حاکی از موفقیت آمیز بودن اجرای این طرح در سطح کشور است.

به گزارش روابط عمومي شركت آب منطقه اي تهران، "ابراهیم سحرخیز" كه در قالب هياتي از مدیران کل این وزارت آموزش و پرورش و مدیران ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، روز چهارشنبه (22 آذرماه 1391) از نیروگاه لوارک و سامانه انتقال آب شرق تهران بازدید کرد، اظهار داشت: اجرای طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) جزء تکالیف تربیتی نظام آموزشی کشور و وزارت آموزش و پرورش است.

سحرخيز با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در زمینه اصلاح الگوی مصرف، گفت: خروجی های نظام آموزش و پرورش باید ما را به سمت نهادینه کردن اهداف و ارزش های اسلامی سوق دهد که اجتناب از اسراف و تبذیر و قانون گرایی از جمله این ارزش هاست. ما باید در بحث منابع آب و انرژی به سمت تغییر نگرش و تغییر رفتار برویم.

وي با تاکید بر ارزش حیاتی آب، گفت: این موضوع در نگاه آموزشی نیز لحاظ شده است. دانش آموزان اولین کلمه ای که یاد می‌گیرند "آب" است. باید مسائل آب را به دانش آموزان یاد داد. در کنار آن باید معلمان هم آموزش ببینند. حتی به اعتقاد من بسیاری از مدیران ما نیز نسبت به مسائل آب آن گونه که باید وقوف ندارند.

وی افزود: توجه به مسائل آب و آموزش آن یک وظیفه شرعی است و حتی فارغ از تفاهم نامه های اداری، معلمان موظف هستند ارزش آب و مسائل مرتبط با آن را به دانش آموزان آموزش دهند. در طرح دانش آموزی نجات آب نیز نباید نگاه ما اداری باشد. این طرح حتماً باید با وجدان کاری دنبال شود؛ زیرا گزارش ها حاکی از موفقیت آمیز بودن اجرای این طرح در سطح کشور است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به ضرورت گنجاندن مسائل آب در کتاب های درسی و آموزش های ضمن خدمت معلمان، بر ضرورت اثرسنجی و ارزیابی مستمر میزان موفقیت طرح داناب در سطح کشور تاکید کرد و افزود: تولید مطالب کمک آموزشی، داستان، شعر، انیمیشن و غيره در زمینه آموزش غیر مستقیم به دانش آموزان می تواند بسیار کمک کند. ضمن آن كه استفاده از ظرفیت جشنواره رشد نیز می تواند در ارتقای سطح کار موثر باشد.

سحرخیز در پایان گفت: ما از ابتدا طرح داناب را به عنوان وظیفه و جزء تکالیف تربیتی خود می دانستیم و اکنون نیز با تمام وجود در خدمت اجرای موفق آن هستیم و دعوت می کنیم این مسأله در اجلاس مدیران کل آموزش و پرورش نیز مطرح شود.

در این بازديد كه به منظور آشنایی با فعالیت ها و اقدامات بخش آب کشور و هم اندیشی درباره برنامه های فرهنگی و اجتماعی مدیریت آب کشور برگزار شد، مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریت عرضه و تامین آب را تشریح کرد.

مهندس "محمد حاج رسولیها"، با اشاره به محدودیت های موجود در این زمینه، گفت: اقدامات سازه‌ای مدیریت آب هرچند لازم و ضروری است و بدون آن امکان تامین آب مطمئن برای شرب و صنعت و کشاورزی وجود ندارد، اما با محدودیت منابع امکان تداوم این وضعیت مقدور نیست.

حاج رسولیها افزود: بنابراین رویکرد فرهنگی – اجتماعی به مقوله آب و تاکید بر مدیریت مصرف و تقاضا در اولویت بخش آب کشور قرار گرفته است، به همین دلیل من اهمیت برگزاری این جلسه را کمتر از افتتاح یک سد بزرگ نمی دانم.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران سپس با اشاره به اجرای طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب)، آن را یکی از کلیدی ترین و پایه ای ترین برنامه های ترویج فرهنگ مدیریت منابع آب دانست و افزود: امیدواریم با همکاری مسئولان وزارت آموزش و پرورش، این طرح با قوت بیشتر در سطح کشور تداوم پیدا کند.

در این بازدید که مدیر کل امور مناطق کمتر توسعه یافته وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز، مشاور دبیرخانه دائمی مدیریت انرژی و جمعی دیگر از مدیران این وزارتخانه، مديرعامل شركت مديريت منابع آب ايران و مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران حضور داشتند، مسئولان نیروگاه لوارک و سد لتیان گزارش هایی از عملکرد خود ارائه دادند.

کد خبر: 71
  تاریخ خبر : 25 آذر 1391
  آخرین به‌روزرسانی : 25 آذر 1391
 پرسنل شرکت
 1685
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 69
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 8,475
  • بازدید دیروز : 9,942
  • کل بازدید : 9,637,189
  • آخرین به روزرسانی : 1 اردیبهشت 1403 12:53:00
  • شناسه IP شما : 3.138.204.208

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751