|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

ارتقايي: ضرورت استفاده از مشاركت بخش خصوصي در طرح هاي آبي استان تهران

مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران گفت: رويكرد جديد شركت استفاده از ظرفيت هاي داخلي و روش هاي نوين مالي و جذب مشاركت بخش خصوصي به جاي اعتبارات عمومي دولت است.

به گزارش روابط عمومي شركت آب منطقه اي تهران، مهندس "خسرو ارتقايي" امروز (سه شنبه 24 دي ماه 92) در نشست توديع و معارفه معاون پيشين و جديد طرح و توسعه شركت كه در محل سالن كنفرانس برگزار شد با تبريك فرارسيدن هفته وحدت، اظهار كرد: رويكرد جديد شركت آب منطقه اي تهران استفاده از ظرفيت هاي داخلي شركت و روش هاي نوين مالي و جذب مشاركت بخش خصوصي به جاي اعتبارات عمومي دولت در طرح هاي آبي است.

ارتقايي با تقدير از مديراني كه تا پيش از اين در جايگاه معاونت طرح و توسعه منشا خدمات زيادي بوده اند، افزود: معاونت طرح و توسعه شركت آب منطقه اي تهران در طول سال هاي گذشته شاهد حضور افراد با تجربه و توانمندي بوده كه مهندس بختياري يكي از آن مديران هستند. مهندس بختياري با تلاش، پشتكار، همدلي و روح بزرگ خود پله هاي ترقي را يكي يكي پشت سر گذاشت و به جايگاه معاونت طرح و توسعه رسيدكه در اين مقام نيز با دلسوزي هاي خود در كار و همدلي با ديگر مديران و همكاران در اين معاونت، فعاليت هاي خوب و شايسته اي را در چند سال اخير انجام دادند.

وي با بيان اينكه آب كشور اكنون نيازمند افراد متخصص و توانمند است و حضور مديراني مانند مهندس بختياري به عنوان مديرعامل شركت آب منطقه اي كرمان مي تواند در اين برهه از زمان كمك بزرگي به اين استان كم آب باشد، گفت: با توجه به درخواست هاي مديران بالادستي در سطح وزارت نيرو  و شركت مادر تخصصي و نياز حياتي مديريت آب كشور به فردي متخصص و باتجربه همانند مهندس بختياري، با وجود نيازهايي كه به ايشان در شركت آب منطقه اي تهران احساس مي شد، با جدايي اين مدير باتجربه و متخصص از بدنه شركت موافقت شد كه براي ايشان آرزوي موفقيت و سربلندي در جايگاه جديد را داريم.

ارتقايي سپس با تقدير از خدمات و تلاش هاي مهندس "يوسف رضاپور" كه تا پيش از اين عهده دار مسووليت معاونت برنامه ريزي شركت آب منطقه اي تهران بود، تصريح كرد: حضور ايشان در اين معاونت در دوره اي كه شركت با مشكلات متعدد مالي روبرو بود، سبب پايه گذاري حركت هاي بسيار خوب و نوين در اين حوزه شد كه نمونه مهم آن استفاده از مشاركت و سرمايه گذاري بخش خصوصي به جاي اتكا به منابع عمومي دولت است.

وي در اين خصوص توضيح داد: گام بزرگي كه با تلاش و همكاري تنگاتنگ معاونت برنامه ريزي و طرح و توسعه شركت برداشته شد، استفاده از مشاركت بخش خصوصي و سرمايه گذاري اين بخش به صورت BOT با اعتباري افزون بر 1400 ميليارد ريال در طرح خط دوم انتقال پساب از تصفيه خانه جنوب تهران به دشت ورامين است كه شركت برنده اين مناقصه بزرگ به زودي معرفي خواهد شد.

مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران با بيان اينكه توانمندي و تخصص در ميان كاركنان و مديران شركت بسيار چشمگير و بارز است و مي توان به اين توانمندي ها اتكا كرد، گفت: در اين مدت افراد شايسته اي به نقاط ديگر كشور براي مديريت در بخش آب كشور كوچ كرده اند و با استفاده از متخصصين و مديران داخلي جايگزين شده اند كه اين نشان مي دهد كه با استفاده از ظرفيت هاي داخلي و سرمايه هاي عظيم در منابع انساني مي توان به اهداف بلند شركت دست يافت و به آن ها اعتماد نمود.

ارتقايي در بخش ديگري از سخنان خود، تاكيد كرد: رويكرد جديد شركت آب منطقه اي تهران استفاده از تمامي ظرفيت ها و روش هاي جديد در بخش ها و حوزه هاي مختلف كاري است و بر اين اساس، بايد از كليشه ها، روش ها و نگاه سنتي و قديمي كه به درآمدها و اجراي طرح هاي عمراني مختلف وجود داشته فاصله گرفته و روش هاي نوين را همراه با يك نگاه تعاملي و همدلي بيشتر جايگزين نماييم.

ارتقايي تحولاتي كه در حوزه برنامه ريزي و بهبود مديريت شركت طي دو سال اخير اتفاق افتاده است را نشانه وجود همين ظرفيت ها برشمرد و گفت: راه اندازي سيستم اتوماسيون اداري، تحولات در بخش مديريت اطلاعات و انفورماتيك شركت، تدوين و اجراي برنامه هاي جديد در حوزه تخصيص و برنامه ريزي آب، ارتقاي بهره وري و تحول اداري بخشي از دستاوردهايي است كه در طول دو سال اخير صورت گرفته و شايسته تقدير است.

وي همچنين از مديران و مجريان طرح هاي عمراني شركت آب منطقه اي تهران خواست تا به رويكرد جديد شركت توجه ويژه نمايند.

وي تصريح كرد: بايد روح همدلي، همكاري، تصميم گيري آگاهانه و قاطع را در نظر گرفته و با توجه به شرايط اعتبارات عمومي دولت، منابع مالي جديدي را جايگزين اين اعتبارات نمود و مجريان طرح ها تلاش كنند خود را با رويكرد جديد هماهنگ و هم گام نمايند.

ارتقايي در پايان با تقدير از خدمات شايسته مهندس "يوسف رضاپور" در جايگاه معاون پيشين برنامه ريزي و بهبود مديريت و مهندس "محمدرضا بختياري" در جايگاه معاون پيشين طرح و توسعه شركت آب منطقه اي تهران، بر تدوين سناريوهاي جديد و جداگانه مالي براي تمامي طرح هاي عمراني در حوزه عملكرد شركت تاكيد كرد.

مهندس "محمدرضا بختياري" نيز در ادامه اين نشست با قدرداني از همكاران،‌مديران و مجريان طرح هاي عمراني شركت، اظهار كرد: شركت آب منطقه اي تهران در سطح كشور از جايگاه ويژه اي برخوردار است و علارقم امتيازاتي كه نسبت به ساير استان ها به دليل موقعيت پايتخت بودن خود دارد، از زمان هاي دور به عنوان يك شركت باسابقه و ويژه به آن نگاه مي شده است.

بختياري با بيان اينكه با توجه به قدمت شركت آب منطقه اي تهران يا سازمان آب سابق ساختار وزارت نيرو شكل گرفته است، گفت: خوشبختانه در سال هاي اخير با توجه به كارهاي بزرگي كه انجام شده است، اهميت و جايگاه شركت در نزد صنعت آب زبانزد است. به خصوص در سال هاي اخير با ايجاد فضاي همدلي، هماهنگي و همكاري متقابل و تعامل مناسب، سبب الگوسازي براي ساير شركت هاي آب منطقه اي است.

وي كه تا پيش از اين به عنوان معاون طرح و توسعه شركت آب منطقه اي تهران خدمت مي كرد و اكنون در جايگاه مديرعاملي شركت آب منطقه اي كرمان مشغول فعاليت است، در ادامه سخنان خود تاكيد كرد: حركتي كه در استفاده از سرمايه گذاري بخش خصوصي در طرح انتقال پساب به دشت ورامين صورت گرفت هديه اي به صنعت آب كشور بود و با اين حركت اقتصاد آب جايگاه عملي و واقعي خود را پيدا كرد.

وي در پايان با اشاره به تدبير و تجربه مديرعامل شركت در ايجاد فضاي مناسب كاري و روحيه هم افزايي در بين كاركنان و مديران،‌ گفت: جدا شدن از اين مجموعه واقعا سخت بود و مهندس رضاپور بزرگوارانه اين سمت را پذيرفتند. در اين بخش همكاراني متخصص، فني، با سواد علاقه مند و پيگير حضور دارند و با دلسوزي فراواني طرح هاي بزرگ عمراني را پيش مي برند.

اين نشست با حضور مديرعامل، معاونين، مديران بخش هاي مختلف، مجريان طرح هاي عمراني و كارشناسان و همكاران مختلف در محل سالن كنفرانس شركت برگزار شد.

کد خبر: 483
  تاریخ خبر : 24 دی 1392
  آخرین به‌روزرسانی : 24 دی 1392
 پرسنل شرکت
 1643
  دیدگاه کاربران
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 67
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 5,014
  • بازدید دیروز : 18,373
  • کل بازدید : 9,427,780
  • آخرین به روزرسانی : 7 فروردین 1403 15:55:43
  • شناسه IP شما : 54.160.243.44

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751