|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

ضرورت احداث تاسیسات مقاوم در مواقع بروز بحران

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در جلسه کار گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل گفت: احداث تاسیساتی مقاوم در مواقع بروز بحران به عنوان یک پایگاه اصلی پایش داده ها ضروری و بسیار حائز اهمیت می باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "سیف الله آقابیگی" در این جلسه که با هدف بررسی اقدامات شرکت آب منطقه ای تهران در حوزه مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE، بررسی تهدیدات اصلی شرکت برگزار گردید، با بیان این مطلب اظهار کرد: تا کنون گام های قابل قبولی در این زمینه برداشته شده و انتظار می رود با توجه به اهمیت تامین آب در استان تهران، همکاری های لازم در جهت احداث این پایگاه صورت پذیرد.

آقا بیگی بیمه تاسیسات و بیمه مسئولیت مدنی مدیران را جزو اقدامات مهمی دانست که باید به سرعت در دستور کار قرار گیرد و افزود: با پیگیری های مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران، این شرکت مجهز به سیستم بیومانیتورینگ شد که به پایداری ارائه خدمات سالم برای مجموعه آب منطقه ای کشور و مجموعه آب تهران کمک شایانی می کند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران با اشاره به اینکه مسئولیت تک تک بخش های مختلف اجرایی کشور در مواقع بحرانی در یک سند جدید تدوین می شود تصریح کرد:  در قوانین وضع شده سابق، مسوولیت مدیریت سیلاب ها به وزارت نیرو محول شده بود اما از آنجا که مدیریت سیلاب به کمک حوزه های مختلف مانند سازمان هواشناسی، شهرداری، بخشداری نیاز دارد، در قانون جدید وظایف مختلفی برای شهرداری و سازمان هوا شناسی نیز تعریف شده است و تمام مسوولیت مدیریت بحران سیلاب به عهده شرکت آب منطقه ای نخواهد بود. به طور مثال مسوولیت پیش بینی وقوع سیلاب به سازمان هواشناسی و طراحی و ساخت سازه های امن به شرکت آب منطقه ای واگذار شده است.

در ادامه جلسه، "سید حسن رضوی" مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران دوره کنونی را دوران گذر از شرایط ناآگاهی به شرایط هوشیاری و هدفمندی در خصوص مدیریت بحران ها دانست و گفت: با توجه به شرایط و مسائلی که کشور طی سال های اخیر با آنها روبرو بوده است اهمیت این موضوع شفاف تر می گردد که با راهکارهای گذشته نمی توان بحران های پیش روی آینده کشور را به درستی مدیریت نمود چرا که راهکارهای قدیمی خرج های کلانی برای کشور به بار می آورد.

رضوی با تاکید به اینکه شرایط تهران بسیار حساس است و می تواند هر لحظه با بحران جدیدی مواجه شود و از این رو باید با جدیت هر چه بیشتر تدابیری در این زمینه اندیشیده شود، اظهار کرد: با توجه به هدف مشترک شرکت آب منطقه ای و شهرداری تهران در خدمت رسانی به مردم، تعامل و گفتگوهای متعددی بین این دو نهاد انجام گرفته است و برای فائق آمدن به مشکلات در مرحله اول هم افزایی را در دستور کار قرار دادیم تا از موازی کاری پرهیز و به میزان بازدهی افزوده شود.

وی با اشاره به اینکه مباحث مربوط به بحران در تهران بسیار حساس بوده و باید با حساسیت بر این موضوع تمرکز شود افزود: در بحث پیشگیری از بحران های احتمالی باید هم افزایی با سایر مجموعه ها از جمله فرمانداری و استانداری نیز برقرار شود. همچنین ضروریست مباحث مربوط به مدیریت بحران در تهران، در ستاد ملی مبارزه با بحران نیز مطرح شود تا بتوان به صورت مکمل از کمک یکدیگر استفاده نماییم لذا بر این اساس و به دلیل ایجاد آمادگی و انجام اقدامات متناسب با بحران، پیشنهاد ارتقاء چارت گروه مدیریت بحران به دفتر مدیریت بحران در دستور کار قرار داشته و مراتب نیز در مجمع عمومی سالیانه شرکت اعلام شده است که امیدواریم مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در این خصوص مساعدت لازم را به عمل آورد.

همچنین در این جلسه،"علیرضا خانی زاد" رییس گروه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دفتر مدیریت بحران گفت: چرخه مدیریت بحران رکن اساسی در مهار بحران است که با توجه به اهمیت این موضوع دفتر مدیریت بحران شیوه مدیریتی کلیه سازمان های بزرگ داخلی و خارجی را مورد بررسی قرار داده و در نهایت چرخه مدیریت را به سه بخش مدیریت قبل از حادثه، مدیریت حین حادثه و مدیریت بعد از حادثه تقسیم بندی نموده و به بررسی زیرمجموعه های هر حوزه می پردازد.

خانی زاد بحث کم آبی و بحث وقوع سیلاب را دو بخش مهم و حائز اهمیت در حوزه مدیریت بحران برشمرد و افزود: ارائه گزارش طرح های پیشنهادی سالیانه خشکسالی، پیگیری و نظارت بر اجرای طرح های اولویت دار کنترل و مهار سیل استان و پیگیری اجرای طرح های پیشنهادی تامین منابع آب جایگزین (آب شرب)  در شرایط اضطراری و برگزاری مانورهای مختلف، انجام اقدامات بروز رسانی مطالعات پدافندی تاسیسات آبی در حال بهره برداری و ساخت و همچنین پیگیری بکارگیری مشاوران و واحدهای تخصصی در واحد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل و نظارت بر نصب تابلو و بنرهای هشدار به منظور افزایش سطح آگاهی و عملکرد همکاران از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه می باشد.

رییس گروه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل راه اندازی برق اضطراری تاسیسات برقآبی، بانک اطلاعات ماشین آلات پیمانکاران، بهره گیری از ظرفیت پیمانکاری و خریداری سه پمپ آب سیار به همراه دیزل ژنراتور و دو عدد لجن کش را از مهمترین دستاورد های دفتر مدیریت بحران برشمرد و گفت: وضعیت مطلوبی را برای نیروگاه های برقابی آب منطقه ای تهران شاهد هستیم که تقدیر وزیر نیرو از مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران در پویش #هرهفته_الف_ب گواه این مطلب می باشد.

فروغی در پایان خاطر نشان کرد: بجز سد ماملو، سد امیرکبیر و سد طالقان و نمرود نیز از جمله سدهایی هستند که به دلیل موقعیت جغرافیایی در مواقع جنگ و تهدید می تواند مورد توجه دشمن قرار گیرد بنابراین باید آمادگی لازم و تجهیزات مورد نظر و هماهنگی سایر سازمان ها را جهت ایمن سازی هر چه بیشترداشته باشیم و در این راستا بعضی از آیین نامه ها و نظام نامه ها نیازمند بازنگری هستند و امیدواریم قوانین جدید ستاد مرکزی مدیریت بحران به این مسئله توجه ویژه نماید.

کد خبر: 4146
  تاریخ خبر : 1 مهر 1399
 روابط عمومی
 482
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 60
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 12,522
  • بازدید دیروز : 28,217
  • کل بازدید : 9,416,915
  • آخرین به روزرسانی : 7 فروردین 1403 15:55:43
  • شناسه IP شما : 54.160.243.44

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751