|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

كريميان مجد: شبكه هاي ماهواره اي به دنبال تغيير سبك زندگي ايراني هستند

نماینده دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشکده هنر دانشگاه تهران كه در آيين گرامي داشت روز خانواده در نمازخانه كوثر شركت سخن مي گفت،‌ تاكيد كرد: شبكه هاي ماهواره اي به دنبال تغيير سبك زندگي و روابط خانواده هاي ايراني هستند و اين براي خانواه ها بسيار خطرناك است.

به گزارش روابط عمومي شركت آب منطقه اي تهران، حجت الاسلام "سجاد كريميان مجد" روز يكشنبه (12 آبان ماه 92) در كارگاه آموزشي و تحليلي "ميهمان ناخوانده و اثرات آن" كه در نمازخانه كوثر شركت برگزار شد،‌ اظهار كرد: امروز در كنار جنگ هاي گرم و سرد كه از سوي دشمنان همواره طراحي و اجرا مي شود، جنگ نرم نيز با قدرت بيشتر و حوزه اثرگذاري وسيع تر شكل گرفته است. جنگ نرم مانند تحريم هاي سياسي و يا اقتصادي و جنگ هاي رسانه اي است كه قدرت تخريبي به مراتب بيشتري دارد.

كريميان مجد با بيان اينكه در جنگ رسانه اي كه شامل فيلم و سريال هاي مختلف هم مي شود، هر فيلم و سريالي را نبايد هرفردي ببيند،‌ گفت:‌ اين گونه فيلم ها آثار مخربي را بر ذهن انسان مي گذارند و به همين دليل از آن ها به عنوان تاثير ناخودآگاه ياد مي شود كه اثر مستقيم بر مغز و ذهن دارد.

وي با اشاره به اينكه رسانه ها با اشكال مختلفي مي توانند به عنوان تهديد براي انسان تلقي شوند، افزود: از جمله ابزارهاي رسانه ها مي توان به فضاي مجازي،‌ سينما و تلويزيون،‌ شبكه هاي ماهواره اي،‌ روزنامه ها و سايت هاي خبري اشاره كرد كه در مواجهه با هر يك از اين ابزارها نياز به شناخت درست،‌دقت و حساسيت است.

اين پژوهشگر رسانه همچنين با اشاره به اهداف كوتاه مدت، ميان مدت و بلندمدت شبكه هاي ماهواره اي،‌ عنوان كرد:‌ جذب فراگيرمخاطب، جايگزين شدن شبكه هاي خارجي به جاي شبكه هاي بومي، بزرگ نمايي مشكلات داخلي و نهادينه كردن تفكر عجز نظام از جمله اهداف كوتاه مدت است. همچنين ايجاد تغيير در نحوه نگرش مردم به باورهاي سنتي و قومي، ايجاد تغيير در سبك زندگي خانواده هاي ايراني و ايجاد تغيير در نگرش به باورها و اعتقادات از اهداف ميان مدت است و ايجاد شكاف بين نسل ها به ويژه نسل جديد با نسل انقلاب، سكولاريزه كردن و دين گريزي در نظام فكري مردم، تشويق مردم به فراهم كردن شيوه زندگي غربي و ناكارآمد نشان دادن حكومت ايران مبتني بر نظريه ولايت فقيه را مي توان به عنوان اهداف بلند مدت اين گونه از شبكه ها در نظر گرفت.

كريميان مجد شبكه هاي سرگرمي كه در سال هاي اخير رشد قابل توجهي كرده است را نيز موجب آسيب رساندن به ذهن مخاطبان فارسي زبان و ايجاد تفرقه بين آن ها برشمرد.

وي يكي از آسيب هاي بزرگ اين شبكه ها را از بين بردن حرمت در فضاي خانه و خانواده دانست و گفت:‌ اين شبكه ها با طرح "شبه" در ذهن افراد، آسيب هاي جدي را به مردم وارد مي كنند و اين مسأله فضاي نامناسبي را ايجاد كرده و فضاي خانواده ايراني را تهديد مي كند.

نماینده دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران كه در آيين گرامي داشت روز خانواده در نمازخانه كوثر شركت آب منطقه اي تهران سخن مي گفت، تصريح كرد:‌ رابطه بين فرزند و والدين بايد حفظ شود و همراهي با فرزند به معناي دوست بودن و نقش دوست را براي فرزند بازي كردن نيست و هر يك بايد جايگاه خود را داشته باشد.

كريميان مجد همچنين رواج انواع مد را به عنوان يكي از نيازهاي كاذب در بين جوانان دانست و افزود: هدف امروز جوان در جامعه ما محدود به تامين يكسري نيازهاي كاذب و اغلب مبتذل شده است كه نظير آن را مي توان به خوبي در شكل و نوع لباس و ظاهر جوانان مشاهده كرد.

وي همچنين با بيان اينكه غربي ها به دنبال نشان دادن شيوه هاي زندگي كشورهاي خود هستند، يادآور شد:‌ تمام اين تغييرات از تغيير قيافه ها و شكل ها، تغيير در گفتار و رفتار در نهايت به تغيير شخصيت انسان مي انجامد و او را فرد متفاوتي مي كند. نوجوان و جوان به طور قطع به دنبال زيبايي ها است اما ديدگاه زيباشناسانه او به دليل فعاليت هاي رسانه ها و شبكه هاي ماهواره اي تغيير كرده و از آن ها الگو برداري مي كند.

كريميان مجد با اشاره به بيان شهيد آويني در مورد رسانه و تلويزيون نيز گفت: «اين آيينه آن قدر جادويي است كه شما را محو خودش مي كند».

وي همچنين تاكيد كرد: امروز همه به دنبال منجي هستند. تفكر شيعه قرن ها است كه بر اين مساله تاكيد مي كند و بر وجود و حضور امام زمان (عج) صحه مي گذارد اما متاسفانه شيعه امروز در اقليت است، در حاليكه بايد به خود ببالد.

اين محقق و پژوهشگر حوزه و دانشگاه ادامه داد: براي كسب آرامش دروني، والدين بايد توجه بيشتري به خانواده داشته باشند. به جاي پرداختن به تلويزيون و ساير موضوعات جنبي،‌ خود خانواده و روابط آن بايد در نظر گرفته شود و والدين بايد به آن توجه كنند. فضاي خانواده امروز، پدر را پاي تلويزيون،‌ مادر را در حال صحبت با تلفن يا در آشپزخانه و فرزند را پاي رايانه و اينترنت تعريف مي كند.

كريميان مجد در پايان با تشريح راه كارهاي مقابله با تهاجم رسانه ها و تغيير سبك زندگي خانواده هاي ايراني،‌ توصيه كرد: والدين بايد تصميم بگيرند و براي ميزان و نوع نمايش رسانه ها برنامه ريزي كنند و آن را هدفمند نمايند. زمان تماشاي تلويزيون را كنترل كرده و با ديدار آشنايان و فاميل و يا بازي هاي خانوادگي آن را تغيير داده و جايگزين كنند. از سوي ديگر پدر و مادر بايد به دنبال پاسخگويي به نياز فرزندان باشند و آن ها را به حال خود رها نكنند.

گفتني است كه در اين كارگاه آموزشي و تحليلي، صحنه هاي برگزيده از فيلم هاي ماهواره اي به نمايش درآمد و آثار آن بر كانون خانواده تحليل و بررسي شد.

کد خبر: 397
  تاریخ خبر : 18 آبان 1392
  آخرین به‌روزرسانی : 19 آبان 1392
 پرسنل شرکت
 1444
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 54
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 921
  • بازدید دیروز : 8,356
  • کل بازدید : 9,596,827
  • آخرین به روزرسانی : 28 فروردین 1403 13:56:28
  • شناسه IP شما : 18.189.170.17

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751