|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

محمودي: نقش محوري آمار و اطلاعات در صنعت آب و برق كشور

قائم مقام وزير نيرو بر نقش محوري آمار و اطلاعات در صنعت آب و برق كشور تاكيد كرد.

به گزارش روابط عمومي شركت آب منطقه اي تهران به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو (پاون)، مهندس "ستار محمودي" روز سه شنبه (7 آبان ماه 92) در جريان برگزاري سومين گردهمايي واحدهاي آمار و اطلاعات شركت‌هاي زيرمجموعه وزارت نيرو كه در محل تالار آبگينه شركت آب و فاضلاب استان تهران برگزار شد، درخصوص نقش آمار در تعاملات روزانه، گفت: آمار در صنعت آب و برق، جهان امروز و زندگی افراد نقش محوري دارد و ابزاري براي سازمان ها و مجموعه ها برای دستیابی به اهداف مشترك است.

وي مديريت مهندسي پروژه ها و طرح هاي صنعت آب و برق، استفاده از آمار براي تصميم گيري در موقعيت هاي غيرحتمي و اجراي طرح هاي آمارگيري از چاه هاي آب كشاورزي، آشاميدني و صنعتي يا تاسيسات آب و برق را از جمله كاربردهاي آمار در صنعت آب و برق عنوان كرد.

محمودي افزود: ايجاد تعادل بين توليد و مصرف آب و برق، نظارت و كنترل بر وضعيت شبكه هاي توليد، انتقال و توزيع برق، نظارت و كنترل بر وضعيت آب هاي سطحي و زيرزميني و ميزان ذخيره آب پشت سدها، نظارت و كنترل كيفي و بهداشتي تصفيه و توزيع آب آشاميدني و پيش بيني وضعيت آينده مصرف و توليد آب و برق و برنامه ريزي جهت ايجاد تعادل بين آنها از ديگر كاربردهاي آمار در صنعت آب و برق است.

محمودي نظارت و كنترل وضعيت نيروي انساني و پيش بيني، تربييت و بكارگيري افراد متخصص، تدوين الگوهاي گذشته، طراحي مدل هاي آينده و اجتناب از سعي و خطا در هزينه ها و اثرگذاري مستقيم در نظام تصميم گيري و برنامه ريزي را ديگر كاربردهاي آمار در صنعت آب و برق مطرح كرد.

قائم مقام وزير نيرو با بيان اينكه در سال 89، معادل 45.1 درصد از منابع آب كشور را آب هاي سطحي، 54.2 درصد را آب هاي زيرزميني و 0.7 درصد را پساب هاي شهري (تصفيه شده) و آب هاي غيرمتعارف تشکیل می داد، گفت: پيش بيني بيلان منابع آب ايران تا سال 1404، نشان مي دهد كه در اين سال 52.8 درصد از منابع آب كشور را آب هاي سطحي، 43.2 درصد را آب هاي زيرزميني و چهار درصد پساب هاي شهري (تصفيه شده) و آب هاي غيرمتعارف تشكيل خواهد داد.

وي هزينه تمام شده هر مترمكعب آب شهري در سال 91 را پنج هزار و 911 ريال، هر مترمكعب آب روستايي چهار هزار و 482 ريال، هر مترمكعب خدمات دفع فاضلاب را 434 ريال و هر مترمكعب آب كشاورزي را پنج هزار و 128 ريال عنوان كرد.

محمودي بهره‌مندي و دسترسي برابر حداكثر جامعه به اطلاعات موردنیاز با روش هاي نوين اشاعه اطلاعات در سطوح مختلف وزارت نيرو و تلاش جهت باورپذيري آمار صنعت آب و برق نزد افكار عمومي، تلاش جهت ارتقاي فرهنگ آماري به منظور استفاده از آمار در نظام هاي برنامه ريزي و تصميم گيري و توجه به تربيت نيروي انساني حرفه اي و برنامه محوري در فرآيند توليد و استفاده از داده و آمار جهت تعالي بخشي سازماني را ازجمله توصيه هاي راهبردي مديريت فعاليت هاي آماري در وزارت نيرو عنوان كرد.

وي در پايان ايجاد يا ارتقاي سامانه هاي آماري به منظور بهينه‌سازي فرآيند گردش داده‌ها، ايجاد هماهنگي لازم در فعاليت هاي آماري حوزه‌هاي مختلف وزارت نيرو، يكسان سازي و استانداردسازي تعاريف و مفاهيم آماري موردنیاز در صنعت آب و برق و پايبندي به اصول و استانداردهاي جهاني، اولويت دادن به تأمين و توليد آمارهاي پايه و آمارهاي موردنياز برنامه‌هاي توسعه و اجراي طرح هاي آماري موردنياز صنعت آب و برق طبق برنامه زمان بندي را از ديگر توصيه هاي راهبردي مديريت فعاليت هاي آماري در وزارت نيرو مطرح كرد.

رییس مرکز آمار ایران نيز در ادامه اين گردهمايي از وزارت نیرو به عنوان وزارتخانه ای دارای حسن شهرت و پیشگام در حوزه آمار یاد کرد.

"عادل آذر" گفت: امروزه از نظر مدیریتی برای سنجش درجه بلوغ سازمانی به نظام آمار و اطلاعات آن سازمان توجه می‌کنند و وزارت نیرو در این حوزه پیشگام است.

وی با بیان اینکه در کشور ما هنوز جایگاه نظام آماری به‌درستی شناخته نشده‌ است، تاکید کرد: باید فرهنگ آماری را در کشور نهادینه کنیم و در این راه بکوشیم.

 عادل آذر نقطه آسیب‌پذیر در حوزه آمار و اطلاعات را ملاحظه های اخلاقی این حوزه دانست و افزود: انعطاف‌پذیری فنون آماری موجب شده‌ است آمار در مواردی برخلاف مفروضات به کار گرفته شود که این امر مشکل‌زاست و باید در به‌کارگیری علم آمار عدل و انصاف را رعایت کرد.

گفتني است در اين گردهمايي يك روزه، به دفتر آمار و اطلاعات شركت آب منطقه اي تهران كه در ميان شركت هاي آب منطقه اي كل كشور جايگاه دوم را به خود اختصاص داده بود، لوح تقديري اهدا شد. همچنين مدير اين دفتر به عنوان يكي از مديران نمونه در اين حوزه انتخاب و معرفي گرديد.

کد خبر: 388
  تاریخ خبر : 8 آبان 1392
  آخرین به‌روزرسانی : 8 آبان 1392
 پرسنل شرکت
 1608
  دیدگاه کاربران
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 59
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 18,255
  • بازدید دیروز : 28,217
  • کل بازدید : 9,422,648
  • آخرین به روزرسانی : 7 فروردین 1403 15:55:43
  • شناسه IP شما : 3.237.178.126

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751