|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

فروغي: ضرورت رعايت حق الناس در حوزه آب هاي سطحي

معاون حفاظت و بهره برداري شركت آب منطقه اي تهران گفت: رعايت حق الناس در حوزه آب هاي سطحي و رودخانه هاي استان تهران يكي از دغدغه و ضرورت هاي شركت آب منطقه اي تهران است.

به گزارش روابط عمومي شركت آب منطقه اي تهران، مهندس "مهدي فروغي" امروز (شنبه) در جريان آيين توديع و معارفه سرپرست جديد و پيشين دفتر مهندسي رودخانه هاي شركت كه در سالن كنفرانس برگزار گرديد با تبريك آغاز هفته ولايت، اظهار كرد: كار كردن در استان و شهر تهران با توجه به توسعه روزافزون شهري و ارزش افزوده اراضي آن بسيار دشوار و حساس است و رعايت حق الناس و حقوق دولتي از ظرافت ها و حساسيت هاي مهم حوزه حفاظت و بهره برداري است.

فروغي با بيان اينكه حوزه حفاظت به ويژه در بخش آب هاي سطحي و رودخانه ها كاري پرحاشيه براي شركت آب منطقه اي تهران محسوب مي شود، گفت: پاسخگويي به درخواست هاي متعدد افراد در سطح شهر تهران يكي از وظايف مهم شركت است و بايد براي اين مهم تلاش جدي و منسجمي صورت گيرد.

وي نبود بانك اطلاعاتي را يكي از دغدغه هاي مهم حوزه مهندسي رودخانه عنوان كرد و گفت: وجود بانك اطلاعاتي مناسب و با گستره استان تهران يكي از نيازهاي ابتدايي است كه اگر شركت از آن بي بهره باشد در انجام وظايف خود دچار دوگانگي و چالش خواهد شد.

فروغي با معرفي مهندس "محمدعلي كريم خاني" به عنوان سرپرست جديد دفتر حفاظت و مهندسي رودخانه شركت آب منطقه اي تهران، ابراز اميدواري كرد: با توجه به تجربه هاي قابل توجه مهندس كريم خاني در اين حوزه، هرچه سريعتر بانك اطلاعاتي مورد نياز اين دفتر ايجاد و تكميل شود.

وي تصريح كرد: به دليل همزماني مسئوليت مهندس كريم خاني در دفتر حفاظت و مهندسي رودخانه و طرح مهندسي رودخانه، اين دو بخش بتوانند با هماهنگي بيشتر از گذشته عمل نموده و سبب هم افزايي بالاتر فعاليت هاي مهندسي رودخانه در استان تهران گردد.

معاون حفاظت و بهره برداري شركت آب منطقه اي تهران در بخش ديگري از سخنان خود بر لزوم تفويض اختيار به مديران امورات تابعه اشاره كرد و گفت:‌ با توسعه امورات، تفويض اختيارات نيز امري بديهي و لازم محسوب مي شود و رسيدگي به پرونده هاي ارباب رجوع بايد توسط امور تابعه انجام شود.

فروغي يكي از ضعف هاي موجود در پاسخگويي به درخواست هاي رسيده را تفاوت پاسخ ها عنوان و تصريح كرد:‌ گاهي پاسخ هاي ارايه شده در مورد يك درخواست و يا يك محدوده جغرافيايي، متفاوت ارايه مي شود و اين يك معضل است كه بايد در كمترين زمان ممكن رفع شود. بنابراين يكسان سازي پاسخ ها به ويژه در امور منابع آب شهرستان ها از اهميت بالايي برخوردار است.

وي ايجاد دفتر پساب را از جمله اقدامات مهم در حوزه حفاظت و بهره برداري ذكر كرد و گفت: در صورت تحقق اين مهم، استفاده از پساب و برنامه ريزي در اين زمينه با سهولت و سرعت بيشتري انجام خواهد شد. همچنين قرار است تا با تقويت گروه محيط زيست و كيفيت منابع آب،  در قالب دفتر سبب ارتقاي خدمت رساني شركت گردد.

فروغي در پايان براي مهندس "بهروز صفا" كه تا پيش از اين مسئوليت دفتر مهندسي رودخانه هاي شركت آب منطقه اي تهران را بر عهده داشت آروزي موفيقت نمود.

در ادامه اين نشست مهندس "محمدرضا بختياري" با معرفي مهندس "بهروز صفا" در جايگاه سرپرست دفتر طرح هاي توسعه منابع آب شركت، اظهار كرد: فعاليت هاي دفاتر مهندسي رودخانه و توسعه طرح هاي منابع آب پاشنه آشيل شركت آب منطقه اي تهران به شمار مي رود و موضوعات مختلف در اين دو حوزه، به روز شدن اطلاعات و تجربه ها را طلب مي نمايد.

وي با تقدير از مديران توديع و معارفه شده در اين نشست، تاكيد كرد: مديران حال حاضر از جمله مديران با تجربه، كارآمد و پرتلاش شركت آب منطقه اي تهران محسوب مي شوند و به دليل تجربه هاي گران قميتي كه دارند، اين گردش مديران براي شركت مفيد خواهد بود.

بختياري با اشاره به جايگاه و عملكرد دفتر طرح هاي توسعه منابع آب شركت آب منطقه اي تهران گفت:‌ طرح هايي كه تاكنون در اين دفتر اجرايي شده است در كشور كم نظير و يا حتي بي نظير است. تنها در بخش احداث تونل هاي آبرساني، در 9 سال اخير در كل كشور حدود 72 كيلومتر تونل احداث شده در حاليكه شركت آب منطقه اي تهران بيش از 110 كيلومتر تونل در همين مدت زمان اجرايي نموده است.

وي ادامه داد: با وجود اين موفقيت ها، دفتر طرح هاي توسعه منابع آب در بخش نرم افزاري و مستندسازي ضعف هايي دارد كه بايد با آمدن مهندس صفا براي رفع آن ها برنامه ريزي شود. البته كارهاي بسياري خوبي را مهندس پايروند در اين دفتر آغاز كرده بودند كه بايد ادامه يابد.

بختياري تعداد و تنوع فعاليت هاي "مهندس مهدي پايروند" را در سطح شركت سنگين عنوان كرد و ضمن تقدير از وي، گفت: اين سنگيني و تنوع فعاليت ها با وجود تلاش ها،‌پويايي و انعطاف پذيري ايشان بسيار سنگين بود كه سبب فرسايش نيرو و تحليل مسئوليت ها مي شد. به همين دليل، حضور مهندس صفا سبب تقويت هرچه بيشتر دفتر طرح هاي توسعه منابع آب خواهد شد.

کد خبر: 369
  تاریخ خبر : 28 مهر 1392
  آخرین به‌روزرسانی : 30 مهر 1392
 پرسنل شرکت
 1394
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 75
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 1,194
  • بازدید دیروز : 9,942
  • کل بازدید : 9,629,908
  • آخرین به روزرسانی : 29 فروردین 1403 11:35:33
  • شناسه IP شما : 3.139.72.78

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751