|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

با تحقيق و انديشه مي توان به حجاب رسيد

همايش گوهر عفاف و حجاب به مناسبت هفته عفاف و حجاب روز دوشنبه 17 تيرماه 92 با حضور مشاور مديرعامل در امور بانوان و جمع كثيري از بانوان شركت در محل سالن كنفرانس امور بهره برداري و نگهداري سد لتيان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي شركت آب منطقه اي تهران، "ليلا گودرزي" استاد حوزه و دانشگاه روز دوشنبه (17 تيرماه92) در همايش گوهر عفاف و حجاب كه در محل سالن كنفرانس سد لتيان برگزار شد، اظهار كرد:‌ دين اسلام ديني است كه در هر زمينه اي از انسان ها خواسته تا با تحقيق و انديشيدن، آن را بپذيرند و حجاب به عنوان يك ركن مهم در اسلام از اين امر جدا نيست.

وي با اشاره به اينكه اسلام تاكيد دارد كه انسان طالب زيبايي هاست و خداوند نيز زيبايي را دوست دارد، گفت: در هيچ كجا اسلام زنان را از زيبايي منع نكرده است اما در زمان و مكاني كه به ضرر اوست، اسلام زنان را به حفظ حجاب و پوشش و رعايت عفت و پاكدامني فراخوانده است.

گوردزي خداوند را سريع الاجابه دانست و افزود: خداوند از رگ گردن به او نزديكتر است و هر زمان كه انسان با خلوص و از صميم قلب خداوند را بخواند، او نيز خواسته انسان را مي شنود و آن را اجابت مي كند.

وي با اشاره به اينكه عده اي مي گويند انسان هر كاري انجام دهد و پس از آن توبه نمايد خداوند وي را مي بخشد، تصريح كرد: البته خداوند بخشنده و مهربان است و گناه و خطاي انسان را به شرط جبران اشتباهش مي بخشد. اگر انسان با ايمان و با نيت جبران اشتباه، توبه كند، خداوند توبه او را مي پذيرد و به همين دليل است كه از انسان مي خواهد كه هر زمان و تا وقت دارد به سوي او بازگردد و جبران كند.

اين مدرس و محقق قرآن در جمع بانوان شركت آب منطقه اي تهران خاطر نشان كرد: انسان دو دشمن بزرگ دارد كه بايد به آن ها توجه كند. يكي شيطان و ديگري نفس است و اين دو هميشه با هم عمل مي كنند. شيطان همواره با وسوسه هاي خود در رگ هاي انسان جاري است و او بايد تلاش كند تا بر اين وسوسه ها غلبه نمايد.

گودرزي با بيان اينكه ما مي دانيم خداوند عالم به غيب، حكيم،‌مدبر، عادل و خالق انسان ها است، گفت: هر آنچه از سوي خداوند به انسان گفته شده و در قرآن آمده است براي تقويت روح انسان بوده و اين آيات و نشانه ها توسط مفسران قرآن كه همانا پيامبر بزرگوار اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) هستند، براي ما بازگو و تشريح مي شود.

وي ادامه داد:‌ رعايت حجاب در قرآن تاكيد شده است همانطور كه بر خواندن نماز تاكيد شده اما حدود و ميزان آن در قرآن نيامده است و اين حدود را مفسران قرآن كه ائمه اطهار (ع) هستند براي ما قرائت كرده اند و به همين ترتيب حدود و چگونگي رعايت حجاب را نيز براي ما بيان كرده اند.

گوردزي با تاكيد بر اينكه خداوند در ماه مبارك رمضان با علم به اينكه انسان ممكن الخطاست نه جايز الخطا، او را به بازگشت به سوي خود مي خواند، بيان كرد: جايزالخطا به معني اين است كه انسان اجازه دارد خطا و گناه كند و اين تعبير غلطي است كه متاسفانه جا افتاده است. انسان ممكن الخطاست و به همين دليل هم خداوند همواره او را دعوت به خود مي كند و به خصوص در ماه مبارك رمضان برايش انواع عبادت ها را قرار داده است.

وي گفت:‌ يكي از مسائلي كه مهم است و بايد به آن توجه شود اعتماد به خالق هستي اس همانگونه كه انسان ها به يك دكتر و متخصص اعتماد مي كنند و دستورات او را پذيرفته و اجرا مي كنند تا بهبود يابند، بايد به خداوند كه خالق ايشان است نيز اعتماد داشته باشند و از دستورات او پيروي كنند.

گودرزي با بيان اينكه حجاب به سود انسان و بانوان مسلمان است، تاكيد كرد: اسلام همواره از انسان خواسته است تا تحقيق كند و بينديشد و قطعا در زمينه حجاب نيز مي توان با تحقيق و انديشه پيرامون آن به نتايج مثبتي رسيد و مطمئن باشيد كه رعايت حجاب و پوشش به سود زنان خواهد بود.

گودرزي همچنين در پايان سخنان خود اضافه كرد: خداوند فطرت و وجدان را به انسان ها عطا كرده و به همين دليل است كه دروغ در بين انسان هاي مومن و دين دار و همچنين انسان هايي كه به هيچ ديني اعتقاد ندارند زشت و ناپسند محسوب مي شود و انسان ها همواره تلاش كرده اند تا از كار ناپسند و زشت دوري نمايند.

کد خبر: 282
  تاریخ خبر : 24 تیر 1392
  آخرین به‌روزرسانی : 24 تیر 1392
 پرسنل شرکت
 1184
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 57
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 4,874
  • بازدید دیروز : 18,373
  • کل بازدید : 9,427,640
  • آخرین به روزرسانی : 7 فروردین 1403 15:55:43
  • شناسه IP شما : 3.88.254.50

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751