|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

بازدید معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از دو پروژه تامین آب تهران

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از پروژه تصفیه خانه ششم تهران در غرب تهران و انتقال آب از کلان به پردیس در شرق تهران بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "عباس سروش"، همراه با سرپرست شرکت آب منطقه ای تهران از دو پروژه مهم در شرق و غرب استان تهران بازدید و از نزدیک در جریان روند کار قرار گرفت.

در این بازدید پیمانکاران و مشاوران طرح تصفیه خانه ششم تهران و طرح انتقال آب از کلان به پردیس گزارش های خود در خصوص روند اجرای طرح و همچنین پیشنهادهای مورد نظر جهت تسریع در تکمیل این پروژه ها را ارائه دادند.

بر اساس این گزارش طرح آبرسانی به شهر تهران از سدتنظیمی امیر کبیر به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های پدافند غیرعامل در حوزه آب شرب پایتخت با لحاظ اصول پدافند غیر عامل از جمله استحکام سازی سیستم‌های فرسوده انتقال و تصفیه آب شرب قدیمی، ایجاد سیستم‌های پشتیبان انتقال آب برای سیستم‌های موجود و با رعایت سایر اصول پدافند غیرعامل از جمله پراکندگی و اختفا در قالب پروژه‌های تونل انتقال به طول 29.5 کیلومتر با آبگیر مربوطه، فاز اول تصفیه خانه ششم تهران به ظرفیت 7.5 متر مکعب در ثانیه و کانال سرریز تصفیه خانه ششم آب تهران در حال اجرا است.
 هدف اصلی از احداث تونل انتقال آب از سد تنظیمی امیر کبیر به تهران افزایش ایمنی و رعایت اصول پدافند غیرعامل در تأسیسات تأمین، انتقال و تصفیه آب شرب تهران به عنوان پایتخت کشور است که بر این اساس، طرح آبرسانی به تهران از سد تنظیمی امیر کبیر به عنوان یک پروژه مهم و حیاتی برای تهران، با هدف ایجاد سیستم جدید انتقال و تصفیه آب شرب شهر تهران در کنار سیستم‌های موجود که بیش از 50 سال از بهره برداری آن‌ها می‌گذرد، با رعایت رقم تخصیص‌های قبلی آب تهران از سد امیرکبیر، در دست احداث است.
یکی دیگر از ویژگی‌های این طرح، کاهش هزینه‌های بسیار بالای پمپاژ آب، بهره برداری و نگهداری از سیستم‌های انتقال و تصفیه موجود آب شرب شهر تهران است که با اجرای این طرح، آبرسانی به تصفیه خانه ششم و مناطق شهری تهران در ارتفاع بالاتر از رقوم تحت پوشش تصفیه خانه موجود در غرب پایتخت، بدون نیاز به پمپاژ و به صورت کاملاً ثقلی صورت خواهد گرفت و به دنبال تحقق اهداف اصلی طرح، حذف آلاینده‌های  موجود در حاشیه آب رودخانه کرج به عنوان یک دستاورد جنبی در کنار اهداف اصلی حاصل می‌شود.
هم اکنون احداث تونل انتقال آب از سد امیرکبیر تا تصفیه خانه ششم به پایان رسیده و عملیات ساخت تصفیه خانه ششم تهران بیش از 70 درصد پیشرفت دارد که با تامین منابع مالی مورد نیاز، فاز اول آن به ظرفیت 7.5 متر مکعب در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

گفتنی است ظرفیت تصفیه خانه ششم تهران، 15 متر مکعب در ثانیه خواهد بود و این ظرفیت جمعیتی بالغ بر 3.5 میلیون نفر را تحت پوشش خود قرار خواهد داد. به این ترتیب با توجه به اتمام تونل انتقال و تکمیل تصفیه خانه در دست احداث، امکان افزایش ظرفیت تصفیه آب آشامیدنی شهر تهران به ویژه در منطقه 22 ایجاد خواهد شد.

همچنین شرکت آب منطقه ای تهران در طرح دیگری به منظور تامین آب شرب شهر پردیس ، اقدام به اجرای طرح انتقال آب از کلان به پردیس کرده است و با جدیت در حال اجراست.  شهر پردیس در افق جمعیتی نیاز به حداقل 50.46 میلیون متر مکعب آب در سال خواهد داشت که در حال حاضر امکان تامین 19.85 میلیون متر مکعب از محل سد لتیان وجود دارد و در جهت تامین آب پایدار این شهر عملیات اجرایی طرح انتقال آب از کلان به پردیس به میزان 30.61 میلیون متر مکعب کلید خورده است.

این گزارش می افزاید: در این پروژه یک خط انتقال به طول 7 کیلومتر و دو واحد نیروگاه برق آبی هر کدام با توان 4/4 مگاوات با اعتباری بالغ بر 650 میلیارد ریال طی 18 ماه ساخته می شود تا آبی پایدار و مطمئن برای مردم شهر پردیس و مسکن مهر این شهر تامین شود.

لوله های مورد استفاده در این پروژه مهم از جنس فولاد و به قطر 1400 میلی متر و ضخامت 15.8 و 12.7 میلی متر است.
شیر آلات مورد استفاده از نوع فولادی و شامل 15 دستگاه شیر تخلیه هوا دو محفظه دو روزنه ، 24 دستگاه شیر کشویی به قطر 200 و 300 میلی متر، سه دستگاه شیر پروانه ای به قطر 1400 میلیمتر با فشار کاری 25 بار و یک دستگاه شیر پروانه ای به قطر 800 میلی متر با فشار کاری 50 بار است.

کد خبر: 2767
  تاریخ خبر : 28 آبان 1397
 الهامی منش
 644
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 60
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 2,264
  • بازدید دیروز : 9,942
  • کل بازدید : 9,630,978
  • آخرین به روزرسانی : 29 فروردین 1403 11:35:33
  • شناسه IP شما : 18.216.94.152

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751