|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

ارتقا جایگاه آب منطقه ای تهران در بین دستگاه های اجرایی/ تدوین شاخص های صیانت از حقوق شهروندی در شرکت آب منطقه ای تهران

مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد شرکت مدیریت منابع آب ایران از ارتقا جایگاه آب منطقه ای تهران در بین دستگاه های اجرایی طی سه سال اخیر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، "مهدی دانشگر" در نشست مشترک با مدیران شرکت آب منطقه ای تهران اظهار داشت: در مدت کوتاه مدیریت جدید شرکت آب منطقه ای تهران تحولات مثبتی و چشمگیری رخ داده است که این رویدادها قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه اهمیت و جایگاه شرکت آب منطقه ای تهران بر هیچ کس پوشیده نیست گفت: خوشبختانه شرکت آب منطقه ای تهران جزو شرکت های دارای نیروی انسانی فرهیخته و صاحب نظر غنی است که همین موضوع انتظارات را از این شرکت بالا برده است.

وی با تاکید بر اینکه شاخص های ارزیابی از برنامه ششم توسعه و سیاست های راهبردی وزارت نیرو نشات می گیرد اظهار داشت: اگر شرکتی در شاخص ها نمره بالایی کسب کند نشان دهنده حرکت آن شرکت در مسیر برنامه ششم و سیاست های وزارت نیرو است در غیر این صورت حرکت آن شرکت مطابق با برنامه های بالادستی نیست.

دانشگر روند پیشرفت شرکت آب منطقه ای تهران را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: در جشنواره شهید رجایی سال 93 سطح شرکت آب منطقه ای تهران متوسط ارزیابی شد که این سطح طی سال های 94 به خوب و در سال 95 به قابل تقدیر ارتقا یافت.

مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد شرکت مدیریت منابع آب ایران تعامل با نهادهای نظارتی همچون سازمان بازرسی کل کشور را یکی از وظایف دفاتر بازرسی برشمرد و گفت: در موضوعاتی که از سوی سازمان بازرسی کل کشور به ما ارجاع می شود باید پیگیری های لازم انجام و پاسخ مناسب در کوتاه ترین زمان ارسال شود.

وی با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در سازمان ها و شرکت ها گفت: استفاده از نیروی انسانی متخصص در جای مناسب خود سرمایه سازمانی محسوب می شود.

دانشگر رفتارهای سازمانی را به دو دسته تکلیفی و تعهدی تقسیم بندی کرد و گفت: اقداماتی باید صورت گیرد که رفتار تکلیفی کارکنان به رفتار تعهدی و پس از آن به مراتب از رفتار تعهدی هنجاری به عاطفی و از عاطفی به مستمر تبدیل شود.

وی افزود: بر اساس بررسی های به عمل آمده مدیر و سرپرست یک مجموعه بیشترین سهم را در تبدیل رفتار تعهدی هنجاری به رفتار تعهدی عاطفی و رفتار تعهدی مستمر خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: زمان، هزینه، کمیت و کیفیت از خصیصه های مهم در بازرسی و ارزیابی مدیریت عملکرد هست که خوشبختانه با حضور چشمگیر نیروهای متخصص در شرکت آب منطقه ای تهران انتظارات را در ارتقا این شاخص ها بالا برده است.

در ادامه نیز محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به اهمیت بازرسی گفت: بازرسی در هر شرکت و سازمانی بسیار مهم است که این مهم در شرکت آب منطقه ای تهران نیز از جایگاه بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در شناسایی و حل چالش ها باید به دنبال علت آنها بود گفت: جذب افراد نخبه و نظارت و بازرسی مستمر باعث موفقیت و تحقق اهداف شرکت می شود.

بختیاری تصریح کرد: بازرسی باید یک تحلیل درست و عالمانه از مشکلات سازمان انجام دهد و با یافتن علت های آن، سعی در حل موضوعات کند.

وی با اشاره به اهمیت شناسایی گلوگاه های فساد گفت: برای شناسایی گلوگاههای فساد باید به دنبال شناسایی و رفع زمینه های ایجاد فساد باشیم تا سریعتر به نتیجه مورد نظر برسیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران خاطرنشان کرد: بر اساس تاکیدات صورت گرفته و پیگیری های مشاور مدیرعامل و رئیس گروه بازرسی و مدیریت عملکرد شرکت آب منطقه ای تهران ، برنامه ریزی های خوبی برای کاهش مدت پاسخ گویی به شکایات صورت گرفته است.

در ادامه این جلسه نیز علیرضا سنجری نیا مشاور مدیرعامل و رئیس گروه بازرسی و مدیریت عملکرد شرکت آب منطقه ای تهران از تعیین و شاخص های اجرایی صیانت از حقوق شهروندی خبر داد و گفت: بر اساس این برنامه راهبردهای اجرایی و منشور حقوق شهروندی تدوین شده است. همچنین شاخص های صیانت از حقوق شهروندی و خدمات اختصاصی مربوط به شرکت آب منطقه ای تهران احصا شده است.

وی افزود: آموزش وتوانمند سازی مدیران و کارکنان از دیگر برنامه های شرکت آب منطقه ای در جهت صیانت از حقوق شهروندی است که در این راستا همایش آموزشی و توجیهی با حضور مدیران ، کارشناسان و کارکنان با عناوین صیانت از حقوق شهروندی ، ارتقاء سلامت نظام اداری ، رشد ارزش های اخلاقی جامعه اداری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه جلسات اخلاق اداری ماهانه برای مدیران و کارکنان با استفاده از اساتید اخلاق در شرکت برگزار می شود، گفت: نشست های علمی و تخصصی ، به منظور آسیب شناسی و دست یابی به راه کارهای افزایش انضباط اداری و ترویج قانون گرایی و پیشگیری از تخلفات و فساد اداری به صورت مدون در شرکت برگزار می شود.

سنجری نیا یادآور شد: همچنین به منظور صیانت از حقوق شهروندی در شرکت بسته های آموزشی حقوق شهروندی و مباحث کلاس های اخلاق اداری برای مدیران و کارکنان تهیه و توزیع شده است.

مشاور مدیرعامل و رئیس گروه بازرسی و مدیریت عملکرد با اشاره به اطلاع رسانی وآگاه سازی  شهروندان  از حقوق خود به واسطه صدا و سیما ، تبلیغات شهری و ارائه بروشور گفت: راهنمایی و اطلاع رسانی مناسب به مراجعین از نحوه ارایه تسهیلات و خدمات و فرآیندهای اداری با استفاده راه های ارتباطی صورت می پذیرد.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه پیشگیری از تضییع حقوق شهروندان گفت: بسترهای جرم خیز و گلوگاه های فساد اداری شناسایی و اقدامات پیش گیرانه ای چون بکارگیری سامانه تدارکات الکترونیک و سیستم ساماب برای سالم سازی محیط اداری انجام شده است.

سنجری نیا در خصوص استفاده بهینه از ظرفیت و توانمندی های سیستم ساماب گفت:گام های مهمی در راه تحقق تکریم ارباب رجوع برداشته شده است که با توجه به تبادل تفاهم نامه شرکت با دفاتر پیشخوان دولت این موضوع  در حال اجرایی شدن است.

وی خاطر نشان کرد: اصلاح و مشخص شدن فرآیند رسیدگی و پاسخگویی به شکایات و همچنین تعیین بازه زمانی پاسخگویی در سیستم اتوماسیون اداری بر اساس دستورالعمل های ابلاغی از وزارت نیرو و شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران از دیگر اقدامات مهمی است که اخیرا توسط دفتر بازرسی به منظور تعامل با معاونت برنامه ریزی در راستای رسیدگی و پاسخگویی به شکایات طبق زمان استاندارد در دست اقدام نهایی است.

مشاور مدیرعامل و رئیس گروه بازرسی و مدیریت عملکرد شرکت آب منطقه ای تهراندر پایان گفت: روانسازی قوانین و مقررات، فضاسازی و تبلیغات محیطی، اجرای سیاست های تشویقی و ترغیبی و همچنین پایش و بررسی وارزیابی وضعیت حقوق شهروندی در ادارات و مراکز تابعه از دیگر اقدامات صورت گرفته در جهت صیانت از حقوق شهروندی است.

 

 

کد خبر: 1924
  تاریخ خبر : 25 شهریور 1396
  آخرین به‌روزرسانی : 26 شهریور 1396
 الهامی منش
 1304
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 68
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 6,768
  • بازدید دیروز : 9,942
  • کل بازدید : 9,635,482
  • آخرین به روزرسانی : 1 اردیبهشت 1403 12:53:00
  • شناسه IP شما : 13.58.36.141

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751