|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

اولین جلسه شورای مدیران در سال جدید با هدف تحقق شعار سال برگزار شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در راستای تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به نام "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" نامگذاری شده است از برنامه ریزی برای ایجاد شغل به صورت غیر مستقیم به واسطه اجرای پروژه های این شرکت در سال 1396 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، محمدرضا بختیاری در اولین جلسه شورای مدیران این شرکت با اعلام مطلب فوق افزود: امسال برای دومین سال پیاپی از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است و بحران اشتغال یکی از چالش های بزرگ برای کشور محسوب می شود.

وی افزود: با ایجاد شغل؛ شوق و اشتیاق در جامعه ایجاد می شود که ما نیز باید به سهم خود در ایجاد اشتغال و این شور و اشتیاق در جامعه تلاش کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با بیان اینکه ما برای صنایع بزرگ بدون استثناء آب تامین می کنیم گفت: تامین آب صنایع و جلوگیری از وقفه در عملکرد آنها به دلیل کمبود آب، حرکتی در جهت اشتغال زایی به صورت غیرمستقیم است.

وی از برنامه ریزی برای ایجاد شغل به واسطه اجرای طرح های عمرانی در سال جاری خبر داد و گفت: با ایجاد اشتغال، مفاسد در جامعه کم می شود و امیدواریم که به سهم خود در جهت اشتغال گام برداریم.

بختیاری با تاکید بر لزوم نگاه شرکت داری به نحوه اداره آب منطقه ای تهران اشاره کرد و افزود: به شرکت های آب منطقه ای نباید به عنوان یک اداره کل نگاه شود و باید به سمت شرکت داری پیش رویم.

وی ادامه داد: متاسفانه کشور را گران اداره می کنیم و باید به سمت کاهش هزینه های مازاد حرکت کنیم که شرکت آب منطقه ای تهران این ظرفیت را دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در پایان سخنان خود تاکید کرد: کاهش هزینه ها به معنای کاهش حقوق و مزایا و رفاهیات کارکنان نیست بلکه باید علاوه بر ارتقای سطح رفاه کارکنان هزینه های اضافی کاهش یابد.

 

لزوم توجه و رعایت اخلاق در جامعه و محل کار

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین محمود رضا مهاجری مدیر امور فرهنگی شرکت آب منطقه ای تهران ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب گفت: ما باید کسالت به معنای کندی و سستی نسبت به خدا را از خود دور کنیم.

وی با تشریح هدف بعثت پیامبر اکرم (ص) گفت:هدف بعثت پیامبر تکمیل اخلاق است.

مدیر امور فرهنگی شرکت آب منطقه ای تهران تصریح کرد: هرچه به مدرنیته و فرهنگ غربی نزدیک می شویم، ممکن است از اخلاقیات فاصله بگیریم.

وی تاکید کرد: در جامعه، محل کار و خانواده نیازمند رعایت اخلاق هستیم و اداره ای پویا و موفق است که مباحث اخلاقی بیشتر در آن رعایت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجری با اشاره به فرا رسیدن ایام انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات یک ضرورت اجتماعی است که باید اخلاق نیز در آن رعایت شود و جواز شرعی نداریم که به واسطه انتخابات به افراد تهمت زده یا غیبت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری باید مدنظر قرار بگیرد و آخرت خود را با زیرپا گذاشتن اخلاقیات به دنیای دیگران نفروشیم.

تکمیل سامانه ساماب در بخش آب های زیرزمینی

همچنین "مهدی فروغی" قائم مقام و معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای تهران گفت: طی سال گذشته با تلاش همه همکاران برای اولین بار موفق به دریافت 4 گواهینامه ایزو شدیم.

وی افزود: آب منطقه ای تهران وظیفه حاکمیتی دارد که این وظایف هرچه علمی تر جلو روند، موفقیت در تحقق اهداف بیشتر می شود.

فروغی از استقرار و تکمیل سامانه ساماب طی سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به شرایط خاص شهر تهران، این سامانه چندین بار ویرایش و در بخش آب های زیرزمینی تکمیل شد. همچنین مراحل ابتدایی طراحی این سامانه برای آب های سطحی آغاز شده است.

وی از ابلاغ برنامه عملیاتی شرکت در اواخر اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: در نظر داریم که این برنامه هر چه سریعتر ابلاغ شود تا برنامه کاری واحدها در سال 96 برنامه ریزی شود.

فروغی در خصوص سامانه GIS گفت: مطالعات سامانه GIS از سال قبل در شرکت آب منطقه ای آغاز شده است که در آینده نزدیک به صورت آزمایشی راه اندازی شده و در نیمه اول سال 96 به صورت کامل پیاده سازی می شود.

وی با اشاره به تشکیل اتاق فکر در شرکت آب منطقه ای تهران گفت: اتاق های فکر در سطوح مختلف از اسفندماه سال گذشته تشکیل شده است تا از نظرات،پیشنهادات و ایده های همه همکاران برای تحقق اهداف شرکت استفاده کنیم.

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای تهران در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته ساختار جدید شرکت ابلاغ شد گفت: در نظر داریم که در سال جدید شرح وظایف پست ها را مطابق با ساختار جدید تدوین کنیم که با این اقدام شاهد بهبود عملکرد و ارتقا راندمان کاری خواهیم بود.

تعریف 850 میلیارد تومان پروژه جدید از طریق مناقصه در سال گذشته

در ادامه این جلسه "رضا مومنی" معاون طرح و توسعه شرکت  آب منطقه ای تهران نیز اظهار داشت: سال 95 به دلیل کمبود نقدینگی سال پرچالشی بود و عمده تخصیص ها در قالب اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت صورت گرفت.

وی اعتبار طرح های عمرانی پیوست قانون را حدود 165 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با تخصیص اعتبارات بخش خشکسالی این رقم به 185 میلیارد تومان رسید که خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته موفق به جذب  95 درصد از این اعتبارات ابلاغی از خزانه شدیم که تاکنون 100 درصد آن نیز جذب شده است.

وی افزود: عمده بدهی پیمانکاران و مشاوران در سال گذشته پرداخت شده است و تاکنون فقط بین 4 تا 5 میلیارد تومان از بدهی های ما باقی مانده است.

مومنی با اشاره به احداث سد کوچری به عنوان آخرین حلقه طرح انتقال آب از سرشاخه های دز به قمرود گفت: این سد در سال گذشته افتتاح شد که با بهره برداری از آن امکان تنظیم آب انتقالی فراهم گردید.

وی افزود: در انتهای سال هم توانستیم که 850 میلیارد تومان پروژه جدید را به مناقصه ببریم که از مهمترین آن ها می توان به طرح علاج بخشی سد لار،عملیات تکمیل سد نمرود و غیره اشاره کرد.

معاون طرح و توسعه شرکت گفت: خط انتقال پساب به دشت ورامین نیز در سال گذشته تامین اعتبار شد و موفق شدیم که 100 میلیارد تومان وام از صندوق توسعه ملی اخذ کنیم.

وی با اشاره به مهمترین برنامه های سال 96 این معاونت خاطرنشان کرد: اجرای پروژه های به مناقصه رفته، ساماندهی آب های سطحی، آبرسانی به پردیس، آبرسانی به صنایع از طریق سد ماملو و بسیاری پروژه دیگر از برنامه های اجرایی سال 1396 شرکت است.

جلوگیری از برداشت 43 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی

"محمدرضا خانیکی" معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران نیز در ادامه این جلسه با اشاره به احراز رتبه نخست این شرکت در اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی گفت: در سال 95 ، با وجود مشکلات نقدینگی در حوزه حفاظت و بهره برداری، سعی کردیم که فعالیت های حاکمیتی به نحو مناسبی جلو رود.

وی اظهار داشت: در سال گذشته 900 حلقه چاه غیرمجاز در قالب طرح تعادل بخشی آب های زیرزمینی مسدود شد که  با این اقدام از خروج 43 میلیون مترمکعب آب جلوگیری به عمل آمد.

معاون حفاظت و بهره برداری  آب منطقه ای تهران تاکید کرد:علاوه بر این نیز 120 هزار مترمربع از بسترهای رودخانه های تحت مدیریت شرکت آزاد شدند.

وی در خصوص سامانه ساماب گفت: اجرایی شدن این سامانه زحمات بسیار زیادی داشت به طوری که همه شهرستان ها نیز درگیر این موضوع بودند که خوشبختانه به صورت کامل مستقر شد.

خانیکی یادآور شد: در سال 96 برنامه های مختلفی در بخش حفاظت و بهره برداری از منابع آب پیشبینی شده است و با تدبیری که صورت پذیرفت بالغ بر 9 میلیارد تومان از محل سایرمنابع به اعتبارات این بخش افزوده شده است. بنابراین این حوزه با اعتبارات کنونی دیگر بهانه ای برای انجام نشدن کارها نخواهد داشت.

 

 

مسکن همکاران مهمترین دغدغه معاونت منابع انسانی، مالی و پشتیبانی

"راما حبیبی" معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی با اشاره به عملکرد سال 95 این معاونت گفت: امور مالی از حوزه های پردغدغه و پیچیده شرکت است که باید پاسخگوی انتظارات همکاران باشیم و رضایت حداکثری آنها را جلب کنیم.

وی افزود: در سال گذشته 5 نفر از همکاران بر اساس ماده 3 جذب شدند و قانون فوق العاده ویژه اجرایی شد تا ترمیمی در حقوق همکاران صورت گیرد.

وی اظهار داشت: علاوه بر آن نیز بحث 65 درصد، تعریف ساختار جدید،سنجش سلامت، پرداخت حقوق پیمانکاران و مشاوران نیز از دیگر موضوعات مهمی بود که در سال گذشته اجرایی شد.

حبیبی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش تدارکات گفت: کل سیستم سرمایشی شرکت به روزرسانی شد و انتظار می رود که در سال جاری هیچ مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: تعدادی از انبارهای مازاد شرکت به مزایده گذاشته شد و حدود 110 فقره تفاهم نامه به امضا رسید که درآمد خوبی ایجاد شده است.

معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی مهمترین دغدغه این معاونت را تامین مسکن همکاران و پیگیری پروژه حکیمیه عنوان کرد و گفت: در نظر داریم به منظور تسریع در اجرای این طرح از پتانسیل بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طی دوسال گذشته سطح پوشش بیمه افزایش یافته است که به دنبال افزایش آن از سطح کنونی هستیم.

گفتنی است اولین جلسه شورای مدیران در سال جاری با حضور مدیرعامل، معاونان و کلیه مدیران و مجریان طرح ها در سالن کنفرانس شرکت برگزار گردید.

 

 

کد خبر: 1655
  تاریخ خبر : 6 اردیبهشت 1396
 کاربر روابط عمومی
 1125
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 94
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 3,929
  • بازدید دیروز : 10,764
  • کل بازدید : 9,682,570
  • آخرین به روزرسانی : 6 اردیبهشت 1403 00:04:30
  • شناسه IP شما : 18.191.228.88

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751