|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیر دفتر طرح های توسعه منابع آب اعلام کرد:

پنج طرح قابل افتتاح و کلنگ زنی شرکت آب منطقه ای تهران در دهه مبارک فجر

مدیر دفتر طرح های توسعه منابع آب شرکت آب منطقه ای تهران از پنج پروژه قابل افتتاح و کلنگ زنی این شرکت در ایام الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، مهندس "خلیل اردشیرتنها" امروز (سه شنبه) و در نخستین روز از آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با اعلام این خبر گفت: شرکت آب منطقه ای تهران در دهه فجر امسال، دو  پروژه ملی و سه پروژه استانی را آماده افتتاح و کلنگ زنی دارد.

به گفته اردشیر تنها، بخشی از طرح تغذیه مصنوعی دشت شهریار با بهره گیری از جریان های سیلابی رودخانه کرج و شروع عملیات لوله گذاری خط دوم انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران به ورامین و پاکدشت را در قالب طرح های ملی و پروژه های تامین آب کشاورزی از منابع آب زیرزمینی جایگزین منابع آب آلوده، ایستگاه پمپاژ شماره 9 کانال محمدیه و احداث زهکش عمومی شرق شهرستان ری در قالب طرح های استانی از جمله این موارد است.

وی با اشاره به جزئیات طرح های قابل افتتاح و کلنگ زنی شرکت آب منطقه ای تهران در دهه فجر سال جاری، اظهار کرد: طرح تغذیه مصنوعی دشت شهریار از جمله طرح های ملی این شرکت است که با اعتباری بالغ بر 36 هزار و 390 میلیون ریال عملیات اجرایی آن از سال 90 آغاز شده است.

اردشیرتنها در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر بخشی از این پروژه آماده افتتاح و بهره برداری است چراکه چهار حوضچه از پنج حوضچه آن آماده شده و در سال جاری نیز با توجه به بارش ها و سیلاب های رودخانه کرج آبگیری شده است.

وی یادآور شد: این طرح شامل پنج تورکینست یا بندهای خاکی هلالی شکل به طول سه کیلومتر، پنج حوضچه و شش سرریز است که با مهار جریان های سیلاب رودخانه کرج، جهت تغذیه مصنوعی سفره های آب زیرزمینی دشت تهران-کرج-شهریار اجرا شده است.

مدیر دفتر طرح های توسعه منابع آب شرکت آب منطقه ای تهران دیگر پروژه مهم و ملی این شرکت را اجرای خط دوم انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران به ورامین و پاکدشت اعلام کرد و گفت: این پروژه نیز بامشارکت بخش خصوصی در دست اقدام می باشد که بر اساس پیش بینی ها قرار است در سال 96 به بهره برداری برسد.

اردشیرتنها درباره جزئیات این طرح نیز گفت: کل پروژه شامل 36 کیلومتر لوله پلی اتیلن به قطر سه متر است که با بهره برداری از کارخانه تولید این نوع لوله در شهرستان ورامین، عملیات لوله گذاری در طول مسیر در دهه فجر سال جاری شروع خواهد شد.

وی همچنین اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح انتقال 283 میلیون مترمکعب پساب در سال از تصفیه خانه جنوب تهران به اراضی کشاورزی شهرستان های ورامین، پاکدشت و شهرری است.

اردشیرتنها، تامین آب کشاورزی از منابع آب زیرزمینی به عنوان جایگزین منابع آلوده در شهرستان ری را از دیگر پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی خواند و افزود: این پروژه استانی با اعتبار 29 هزار و 500 میلیون ریال از سال 88 آغاز شده و از 30 حلقه چاه هدف، در حال حاضر 15 حلقه آن در حال بهره برداری است که قرار است این تعداد چاه آب، جایگزین منابع آب آلوده کشاورزی در شهرستان ری شود.

وی اضافه کرد: عمق متوسط این چاه ها 72 متر با لوله 14 اینچی است که قادر است 14 میلیون مترمکعب آب سالم را برای کشاورزی شهرستان ری تامین نماید.

وی ایستگاه پمپاژ شماره 9 کانال محمدیه را از دیگر طرح های شرکت آب منطقه ای تهران خواند و گفت: این طرح استانی یکی از دو ایستگاه پمپاژ در طول کانال محمدیه در شهرستان رباط کریم است که با اعتبار 50 هزار میلیون ریال، ظرفیت پمپاژ 200 لیتر در ثانیه آب داشته و 126 هکتار اراضی کشاورزی را تحت پوشش قرار می دهد.

اردشیرتنها احداث زهکش عمومی شرق شهرستان ری را پنجمین طرح قابل افتتاح و کلنگ زنی شرکت آب منطقه ای تهران در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: این طرح با اعتبار 10 هزار و 552 میلیون ریال از سال 89 و در راستای افزایش بهره وری تولیدات کشاورزی در محدوده اراضی شرق شهرستان ری آغاز شده که در این ایام آماده افتتاح است.

به گفته وی، طرح احداث زهکش عمومی شرق شهرستان ری می تواند 100 هکتار از اراضی شرق ری را به میزان 70 لیتر در ثانیه زهکشی نماید.

کد خبر: 1291
  تاریخ خبر : 13 بهمن 1394
 کاربر روابط عمومی
 1412
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 54
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 13,820
  • بازدید دیروز : 28,217
  • کل بازدید : 9,418,213
  • آخرین به روزرسانی : 7 فروردین 1403 15:55:43
  • شناسه IP شما : 54.210.126.232

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751